PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak przygotować skuteczny tenant-mix?

  • Autor: propertynews.pl
  • 21 paź 2014 20:58

Jak przygotować skuteczny tenant-mix?

Dobór najemców optymalny do profilu potencjalnych klientów oraz odpowiednie rozmieszczenie poszczególnych komponentów oferty mogą zadecydować o sukcesie lub porażce projektu handlowego. Właściwie skomponowany tzw. tenant-mix może przełożyć się na wysokie zainteresowanie obiektem wśród potencjalnych konsumentów i w rezultacie wysoki poziom przychodów ze sprzedaży. To jeden z kluczowych etapów zarówno planowania nowej inwestycji jak i prac nad repozycjonowaniem obiektu już działającego na rynku.

REKLAMA

Jak wynika z analizy DTZ, na koniec 1 poł. 2014 r. w centrach handlowych usytuowanych w piętnastu największych polskich miastach działało ponad 4,1 tys. najemców. Na przestrzeni minionych trzech lat na naszym rynku rozpoczęło aktywność ponad 140 nowych marek (głównie z branży modowej), wśród których dominowali operatorzy rodzimi, amerykańscy, włoscy, francuscy, szwedzcy i niemieccy. Poszerzanie puli najemców stwarza zarządzającym obiektami handlowymi szansę odświeżenia oferty i wyróżnienia się na tle konkurencji.

- Przygotowanie koncepcji doboru najemców należy rozpocząć od poznania zachowań zakupowych grupy docelowych klientów, oceny potencjału ich siły nabywczej oraz właściwego zdefiniowania profilu potencjalnych odbiorców oferty handlowej naszego obiektu. Kluczowe kroki to również analiza sytuacji konkurencyjnej na rynku, poziomu nasycenia powierzchnią najmu oraz poziomu popytu wśród sieci handlowych na nowe projekty. Właściwa ocena sytuacji rynkowej umożliwi zaprogramowanie osiągalnych stawek czynszu - mówi Lucyna Śliż, zastępca dyrektora w Zespole Wynajmu Powierzchni Handlowych, DTZ.

- Ważnym etapem budowy atrakcyjnego zestawu najemców jest odpowiednie rozplanowanie podziału powierzchni, rozmieszczenie lokali dla poszczególnych marek i ciągów komunikacyjnych zapewniających efektywny przepływ odwiedzających. Branże produktowe i ich procentowy udział w składzie najemców w dużej mierze rzutują na pozycjonowanie projektu wśród potencjalnych klientów - dodaje Śliż.

Dane firmy DTZ pokazują, że w strukturze najemców obiektów handlowych zazwyczaj dominują najemcy z branży modowej (36% działających lokali), restauracyjno - rekreacyjnej (19%) i usługowej (12%). Badania wskazują również na wysoki udział międzynarodowych najemców w ofercie handlowej pięciu wiodących warszawskich galerii handlowych - 47% działających lokali handlowych. Podobny wynik (50%) dotyczy wysoce dojrzałego rynku londyńskiego, ale już w przypadku Paryża wynik ten wynosi jedynie 39%.

Przygotowując skład najemców, powinniśmy zadbać o kompleksowość oferty, tak by w pełni odpowiadała ona potrzebom zakupowym klientów, tym samym umożliwiając im dokonanie pełnych zakupów w naszym obiekcie. Z analizy firmy DTZ można wywnioskować, że centra handlowe będą stopniowo ewaluowały w miejsca rozrywki i spędzania czasu wolnego wraz z rodziną i przyjaciółmi. Ponieważ zakupom towarzyszy czynnik emocjonalny, warto mieć na uwadze atmosferę miejsca i zadbać o aspekt rekreacyjno-rozrywkowy, umieszczając na terenie obiektu np. restauracje, kawiarnie, kina czy też siłownie.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.