PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak radzą sobie w Polsce sieci River Island, GAP, Esprit czy New Look?

  • Autor: propertynews.pl
  • 31 sie 2013 16:29

Jak radzą sobie w Polsce sieci River Island, GAP, Esprit czy New Look?

Przychody ze sprzedaży segmentu Moda i Uroda spółki EM&F wzrosły w I połowie 2013 r. o 1,5% r/r LFL, a całkowite przychody spadły o 2% r/r do 322 mln zł. Najlepsze wyniki osiągnęły sklepy River Island. W Grupie działają też sieci GAP, Esprit, Aldo czy New Look.

REKLAMA

W I połowie 2013 r. marża brutto wyniosła 121 mln zł (spadek o 18% r/r). Spadek nastąpił w sieciach sklepów franczyzowych, natomiast marża brutto z działalności hurtowej wzrosła.

W Polsce całkowite przychody ze sprzedaży segmentu moda i uroda spadły w I połowie 2013 r. o 19% r/r do 79 mln zł, ze względu na przeniesienie na początku 2013 r. do spółki joint venture zarządzania siecią sklepów River Island. Jak podaje firma, obecnie wyniki tych sklepów są konsolidowane jako udział w zysku bądź stracie jednostek wspózależnych.
Na bazie LFL przychody ze sprzedaży tego segmentu w Polsce obniżyły się o 2,3% r/r, ze względu na znaczący spadek liczby odwiedzających sklepy (-19% r/r na bazie LFL):

Najlepsze wyniki sprzedaży osiągnęły sklepy River Island (9 sklepów) - wzrost przychodów LFL o 3,9% r/r, a marża brutto LFL wzrosła o 5,3% r/r.

Przychody ze sprzedaży LFL sieci Esprit w Polsce (łącznie 19 sklepów) w I połowie 2013 r. wzrosły o 1,9% r/r, w efekcie poprawy konwersji, średniej wartości zakupów, lepszego zarządzania zapasem oraz wielu działań promocyjno-handlowych. W marcu br. został otwarty pierwszy salon Esprit w nowym koncepcie w Złotych Tarasach. Z kolei w II kwartale br. została wprowadzona nowa linia ubrań TREND.

Przychody ze sprzedaży LFL w sklepach marki Aldo w Polsce (17 sklepów) wzrosły o 1,1% r/r, pomimo spadku ruchu klientów o 11% r/r. Sklepom Aldo udało się zwiększyć sprzedaż i marże dzięki poprawie konwersji oraz średniej wartości zakupów.

Przychody LFL marki GAP wzrosły o 1,1% r/r (jeden sklep), a ruch klientów wzrósł o 13% r/r. Obecnie funkcjonują trzy sklepy tej marki. Jak podaje firma, wyniki sprzedaży po trzech miesiącach są bardzo obiecujące.

Przychody ze sprzedaży LFL sieci New Look w Polsce (11 sklepów) spadły o 6,1% r/r, natomiast ruch klientów spadł aż o 14% r/r. Poprawiły się natomiast wskaźniki konwersji, średnia wartość zakupów oraz marża brutto i zysk EBITDA, co jest wynikiem zmiany polityki handlowej, polegającej na mniejszych wyprzedażach i promocjach na rzecz korzystniejszego obrotu towarem. 

Przychody ze sprzedaży LFL sieci sklepów franczyzowych w Rosji i na Ukrainie wzrosły o 5,3% r/r, a całkowite przychody wzrosły o 9% r/r do 135 mln zł, ze względu na otwarcia sklepów OVS.
W Rosji największy udział w przychodach pochodzi z 21 sklepów marki Esprit. Wyniki sklepów River Island w Rosji w I połowie 2013 r. też są bardzo dobre.

Z kolei na Ukrainie sieć sprzedaży składa się łącznie z 15 sklepów. Bardzo dobre wyniki mają sklepy River Island oraz Aldo, które osiągnęły w I połowie 2013 r. wzrost przychodów LFL odpowiednio o 4% i 3% r/r.  


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA