PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak rywalizować z dyskontami?

  • dlahandlu.pl
  • 27 mar 2014 08:40

Na Wyspach Brytyjskich wielka czwórka detalistów (Tesco, Asda, Sainsbury's, Morrisons) musi zmierzyć się z rosnącą siłą dyskontów - głównie Aldiego i Lidla, które postawiły na dynamiczną ekspansję liczby sklepów, poszerzenie bazy klientów i wzrost koszyka zakupowego. W odpowiedzi na ekspansję dyskontów, brytyjscy konkurenci inwestują w ceny i jakość produktów oraz starają się zmienić swoje pozycjonowanie cenowe.

REKLAMA

Zgodnie z przewidywaniami analityka Planet Retail, dyskonty w ciągu najbliższych 5 lat urosną o 10,5 proc. Aldi i Lidl wspólnie zwiększą sprzedaż o 5,9 mld funtów w ciągu najbliższych 5 lat, zaś wartość brytyjskiego rynku dyskontowego przekroczy 20 mld funtów. Pozwoli im to osiągnąć udział w rynku na poziomie 8,5 proc. w porównaniu z obecnymi 6,3 proc. Obie firmy zamierzają otwierać po 25-40 sklepów rocznie przez najbliższe 5 lat.

Aldi zamierza zwiększyć liczbę sklepów z obecnych 508 do 687 w 2018 roku, zaś Lidl z 640 do 784 w tym samym czasie. Sprzedaż Aldiego ma szansę wzrosnąć z obecnych 3,9 mld funtów do 6,8 mld funtów w 2018 roku, zaś Lidla z 3,3 mld funtów do 5,2 mld funtów. Z kolei na inwestycje w UK Aldi zamierza wydać 400 mln funtów w latach 2013-2014, zaś Lidl 520 mln funtów w latach 2014-2015. W odpowiedzi na to Tesco przeznaczyło 200 mln funtów na inwestycje w ceny na przestrzeni 2014 roku, zaś Asda - 1 mld funtów na najbliższe pięć lat.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA