PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak skutecznie rewitalizować centrum handlowe

  • dlahandlu.pl
  • 25 mar 2015 13:27

Rewitalizacja centrów handlowych jest postrzegana głównie przez pryzmat zmian w ofercie. Klienci zauważają pojawienie się bądź znikanie poszczególnych sklepów, nie dostrzegają jednak świadomie zmian wystroju wnętrza i dopiero dopytywani wskazują elementy, których wcześniej nie zauważyli. Według ekspertów Inquiry to bardzo duża pochwała dla zarządzających centrami. Im zmiany mniej rzucają się w oczy, tym klienci bardziej mają wrażenie, że jest tak jak zawsze - dla stałych klientów jest to bardzo ważne. Jednocześnie pojawienie się nowych sklepów w ofercie centrum przyciąga nowych gości.

REKLAMA

Przy zmianie najemców należy pamiętać, że klienci centrów handlowych są gotowi podążać za swoimi ulubionymi sklepami i jeśli ich marki się przeniosą do innego centrum, to klienci zmieniają miejsce zakupów - oczywiście w ramach niezbyt dużych odległości. Przy rewitalizacji trzeba zatem zwrócić uwagę na to, czy centrum będzie miało odpowiednią ofertę dla wszystkich istotnych segmentów klientów, np. sklepy z elektroniką i AGD dla panów, marki młodzieżowe, sklepy z elegancką odzieżą dla pań. Tenant mix powinien powstać w oparciu o wnikliwą analizę docelowego profilu klientów.

Wystrój i atmosfera panująca w centrum handlowym w dużym stopniu wpływają na identyfikację klientów z danym obiektem. Takie elementy jak czystość, oświetlenie, kolory czy (stonowana) muzyka mogą sprawić, że konsumenci są bardzo związani emocjonalnie z centrum handlowym. Proces ten zachodzi jednak bez głębszej refleksji i sprowadza się do stwierdzenia, czy klient lubi dane centrum, czy nie.

Klienci traktują przestrzeń w centrum handlowym jak przestrzeń publiczną i oczekują, że będzie ona służyła nie tylko jawnie komercyjnym celom. Tak jak dobrze zaprojektowana przestrzeń miejska, centrum handlowe powinno dawać możliwość odpoczynku i spędzania czasu - od placów zabaw dla dzieci, poprzez miejsca spotkań ze znajomymi, po możliwość nauki lub pracy. Ważne jest zatem, by klienci dobrze się w tej przestrzeni czuli.

Z tego powodu bardzo istotnym aspektem jest funkcjonalność ciągów komunikacyjnych: rozmieszczenie schodów, platform i wind, a także dostępność parkingów i toalet oraz łatwość nawigacji. Są to ważne kryteria oceny, jeśli chodzi o wygodę i komfort zakupów. Wpływają one na jakość ogólnych doświadczeń klienta podczas wizyty w centrum handlowym.

Planując rozmieszczenie sklepów warto rozważyć kształtowanie stref tematycznych, dzięki którym kupujący nie będą musieli pokonywać znacznych odległości na terenie centrum handlowego. Mamy tu na myśli zarówno asortyment sklepów jak i taką aranżację przestrzeni, która będzie odpowiadała potrzebom poszczególnych grup - np. młodzieży i studentów, rodzin z dziećmi czy seniorów. Dotyczy to szczególnie dużych obiektów, w których odwiedzenie wielu sklepów może być bardzo męczące.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA