PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Jak technologie zmienią organizację pracy w handlu

 Jak technologie zmienią organizację pracy w handlu
Fot. Fotolia
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 03 cze 2019 12:16

Czasochłonna inwentaryzacja, żmudne przyjęcia towarów, kłopotliwe zwroty produktów to tylko jedne z wielu obowiązków, na które w przyszłości nie będą tracić czasu pracownicy zatrudnieni w branży retail. Automatyzacja zmieni organizację pracy w handlu i będzie wymagała od obsługi sklepów nowych kompetencji. Odpowiedzialni detaliści już dziś przygotowują się do tej rewolucji, a pracownicy powinni zastanowić się jakie umiejętności powinni nabyć by wykonywać ten zawód, gdy ulegnie on diametralnej zmianie.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 03 cze 2019 12:16

Intensywny rozwój technologii jest ogromną szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej w branży retail. Jednocześnie stanowi on duże wyzwanie dla detalistów pełniących rolę pracodawców. Wielu przedsiębiorców w Stanach Zjednoczonych (92 proc.) i Azji 70 proc.) nie czeka na to co stanie się za kilka lat i już wdraża systemy zdalnej identyfikacji radiowej (RFID) pozwalające zrewolucjonizować ich pracę. W porównaniu z nimi Europa (30 proc. firm wdraża RFID) i Polska mają jeszcze dużo do zrobienia. Większość osób otwiera się na nadchodzące zmiany. W regionie Azji i Pacyfiku, entuzjastycznie podchodzi do nich aż 81 proc. respondentów, w Europie 59 proc. badanych wynika z raportu „Evolution of Work”. Technologicznej rewolucji w handlu nie da się zatrzymać. Firmy, które za nią nie podążą mogą zniknąć z rynku. Wpłynie ona również na pracowników, bo ich obowiązki w niczym nie będą przypominały tych obecnych.

- Pracownik sklepu w przyszłości, nie będzie tracił czasu na działania, które pochłaniają wiele godzin. Należy do nich pełna inwentaryzacja, przyjęcie dostaw, kompletowanie zamówień, sprzedaż przy kasie czy replenishment. Te i wiele innych czynności zostanie zautomatyzowanych i będzie można wykonywać je nie tylko intuicyjnie, ale też zdecydowanie szybciej – mówi Marek Kwiatkowski, Head of Retail RFID w Sescom. – Jedna z ostatnich analiz Sescom wykazała, że pracownicy naszego klienta - właściciela sieci sklepów z obuwiem, w każdym obiekcie, na wykonywanie obowiązków, których nie będą musieli wypełniać po wdrożeniu RFID, poświęcają miesięcznie po 185 godzin, czyli ponad jeden etat. Jest to tylko jeden z wielu przykładów, które można mnożyć. Nieefektywna organizacja pracy w sklepach stanowi dla wielu firm problem. Szczególnie dotyczy on sieci wykorzystujących przestarzałe metody zarządzania i tych bez solidnej bazy stałych pracowników. Dlatego detaliści inwestują w technologie, które sprawiają, że zespół pracuje szybciej, skuteczniej i koncentruje się na działaniach generujących wyższą sprzedaż takich jak ciągła aktualizacja stanów magazynowych czy omnichannel – zaznacza.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.215.161.19
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.