PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak utrzymać się na fali?

  • Autor: Propertynews.pl
  • 24 lut 2017 09:09

Jak utrzymać się na fali? Jakub Miciński, Asset Manager Sirius Investments, inwestora projektu

Trójmiejski rynek centrów handlowych należy do jednego z najbardziej dojrzałych w Polsce. Pod względem podaży powierzchni handlowej per capita, Aglomeracja zajmuje trzecie miejsce w kraju (ponad 720 mkw GLA/1000 mieszkańców), ustępując jedynie aglomeracjom: wrocławskiej oraz poznańskiej. Na bardzo zróżnicowanym rynku lokalnym z nowo oddanymi konkurują obiekty, które weszły w drugą dekadę funkcjonowania.

REKLAMA

Jednym z przykładów obiektu, który musiał dostosować się do zmieniających się warunków rynkowych jest Gdańskie Centrum Handlowe Manhattan. Obiekt otwarty w 2004 roku był jednym z pierwszych nowoczesnych centrów handlowych na retailowej mapie Trójmiasta.

- Przez krótki czas GCH Manhattan miało komfort działania w warunkach niskiego nasycenia powierzchnią handlową. Jednakże, uwarunkowania działki i lokalizacja nie pozwoliły na to, by w obiekcie pojawiły się wszystkie największe marki rynkowe – wspomina Jakub Miciński, Asset Manager Sirius Investments, inwestora projektu.

W latach 2007 – 2009 w Trójmieście nastąpił znaczny przyrost powierzchni handlowej, zarówno dzięki nowym projektom, jak i rozbudowom istniejących.

- Centra zaczęły zaciętą walkę zarówno o klienta, jak i o najemcę, co wobec ogólnego spowolnienia gospodarczego i ograniczeniu polityki kredytowej banków, mocno zweryfikowało stawki najmu w Trójmieście. Jednocześnie, klienci mieli istotny wybór, kierując się swoją wygodą, lokalizacją oraz konkretnymi potrzebami zakupowymi – ­dodaje Jakub Miciński.

Przez pierwsze lata GCH Manhattan cieszył się ogromną popularnością, stając w miejscu dawnego rynku i czerpiąc z handlowej historii lokalizacji. Jednakże, po pojawieniu się nowych i większych obiektów handlowych, Dyrekcja GCH musiała znaleźć pomysł na ewolucję i re-adaptację powierzchni, aby obiekt nadal żył w świadomości klientów.

- Postawiliśmy bardzo mocno na salony branżowe – właśnie w GCH Manhattan znajdziemy m.in. sklep koszykarza, sklep biegowy czy Worlbox, który stał się jednym z największych salonów z obuwiem sportowym w całym Trójmieście. Postawiliśmy także na najemców unikalnych, takich jak największa trójmiejska mediateka, która przyciąga dziennie do obiektu średnio ok. 1500 odwiedzających – kontynuuje Jakub Miciński.

Część powierzchni została przeznaczona pod biura, a w pozostałej części handlowej, pojawiło się także centrum rozrywki oraz Gdańska Szkoła Artystyczna, które mocno sprofilowały klienta Manhattanu.

- Dzięki realizacji konsekwentnej polityki wynajmu, Manhattan odnalazł swoją rynkową niszę, stając się centrum dla ludzi młodych, aktywnych życiowo, którzy chętnie odwiedzają obiekt w celach biznesowych bądź po godzinach, aby zrelaksować się lub rozerwać w przyjemnej kameralnej atmosferze – dodaje Maciej Mazur, prezes zarządu Mallson Property Group, odpowiedzialny za wsparcie inwestora w rekomercjalizacji.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA