PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak wygląda świąteczne kuszenie klienta?

  • Autor: propertynews.pl
  • 12 gru 2016 17:13

Jak wygląda świąteczne kuszenie klienta? fot. Fotolia

Czas przed Bożym Narodzeniem upływa na intensywnych przygotowaniach przedświątecznych. Jest to również okres zwiększonych wydatków związanych z zakupem prezentów. Centra handlowe prześcigają się w pomysłach, jak stworzyć świąteczną atmosferę i przyciągnąć klientów.

REKLAMA

Największy ruch w galeriach handlowych przypada na okres od listopada do końca stycznia – wtedy właśnie klienci rozglądają się za prezentami, realizują bony upominkowe i wydają pieniądze, które otrzymali w ramach prezentu. Frekwencja w okresie świątecznym jest nawet do 30 proc..wyższa niż w ciągu roku.

– Wzmożona aktywność branży retail w tym roku zaczęła się na początku listopada i z każdym dniem uruchamiane są kolejne kampanie reklamowe dotyczące Bożego Narodzenia. Przełom listopada i grudnia co roku jest okresem największego poziomu wydatków klientów w centrach handlowych. W związku z tym, marketerzy różnymi sposobami chcąc przyciągnąć potencjalnych klientów intensyfikują swoje działania reklamowe i z zakresu marketingu sensorycznego – tłumaczy Wojciech Grendziński, wiceprezes dyrektor sprzedaży IMS.

Magia Świąt

Święta w galeriach handlowych nie mogą się obyć bez bożonarodzeniowej aury – lampki, bombki, choinki, świąteczne piosenki, zapachy – to wszystko wyznacza tempo konsumpcyjnego biegu. Budowanie atmosfery w ten szczególny czas jest niezwykle ważne z perspektywy handlu. Dobre samopoczucie klientów wpływa na wzmożoną chęć robienia zakupów oraz przyczynia się do stworzenia silniejszej więzi konsumenta z marką. Wszystko to sprawia, że klienci są niezwykle podatni na wszelkie komunikaty, które przyciągają ich uwagę i mogą stać się źródłem inspiracji zakupowej. Jak pokazują badania zrealizowane przez IMS i Instytut Badawczy Millward Brown po wizycie w miejscu, w którym był obecny marketing sensoryczny badani ocenili swój nastrój jako bardzo dobry. Takiej odpowiedzi odpowiedź udzieliło 34 proc. respondentów. Zarówno aromamarketing jak i audiomarketing mają wpływ na atmosferę.

– Dobrze dobrana muzyka nie tylko podniesie komfort kupowania, lecz także sprawi, że klient spędzi więcej czasu w danym miejscu, co automatycznie przełoży się na sprzedaż produktów. Odpowiednia muzyka buduje również lojalność klienta wobec marki, co w okresie przedświątecznym jest bardzo pożądane – tłumaczy Wojciech Grendziński z IMS. Istotną rolę odgrywa również aromamarketing, który wpływa na dobrą pamięć zapachową miejsca, stwarza miły klimat, potęguje przyjemne doznania. Wszystko to sprawia, że klienci są niezwykle podatni na wszelkie komunikaty, które przyciągają ich uwagę i mogą stać się źródłem inspiracji zakupowej.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA