PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak wykorzystać Black Friday, Cyber Monday i święta? Sklepy wysyłają rekordowe liczby SMS-ów

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 27 lis 2017 13:02

Jak wykorzystać Black Friday, Cyber Monday i święta? Sklepy wysyłają rekordowe liczby SMS-ów fot. mat. prasowe

Sklepy stacjonarne i online w Wielkiej Brytanii wykorzystują mocno akcję sprzedażową w ramach Black Friday i Cyber Monday oraz okres przedświąteczny, aby dotrzeć bezpośrednio do klientów z informacjami o swoich produktach i usługach. Eksperci firmy Infobip przewidują, że tylko w trakcie minionego weekendu oraz w nadchodzących trzech tygodniach sklepy wyślą do swoich klientów nawet 40 milionów SMS-ów.

REKLAMA

Rosnąca popularność takich aplikacji jak WhatsApp czy Messenger nie przekłada się na zmniejszenie zainteresowania marketerów wykorzystaniem SMS-ów jako narzędzia pozwalającego na precyzyjne dotarcie do odbiorców. Wiadomości tekstowe wciąż wyróżniają się rekordowo wysokimi współczynnikami otwarć na poziomie 95 proc. Dla porównania ten sam wskaźnik dla wiadomości e-mail wynosi zaledwie 23 procent. Dlatego w Wielkiej Brytanii w dalszym ciągu to SMS jest częściej wybieranym narzędziem niż newslettery, wiadomości głosowe lub działania w komunikatorach mobilnych.

- Nie ulega wątpliwości, że firmy doceniają wartość SMS-a, jako narzędzia które pozwala zwiększyć zaangażowanie klientó. – mówi Silvio Kutic, prezes firmy Infobip specjalizującej się w komunikacji mobilnej – Obserwujemy, że SMS to obecnie standardowy element w każdej kampanii digitalowej prowadzonej przez handlowców detalicznych. Największe marki wykorzystują takie okazje jak Black Friday czy Święta Bożego Narodzenia, aby znacząco podnosić sprzedaż. Śledzą zachowania i przyzwyczajenia klientów i wysyłają im SMS-y z precyzyjnie dopasowanymi produktami. Sklepy coraz częściej wdrażają rozwiązanie, dzięki któremu mogą wysyłać do klientów krótkie wiadomości tekstowe w czasie rzeczywistym np. podczas ich wizyty w sklepie. W tym scenariuszu klientów otrzymuje SMS z najnowszą ofertą i od razu może z niej skorzystać. – podsumowuje szef Infobip.

Jak wygląda sytuacja w Polsce?

W Polsce również rośnie zainteresowanie wykorzystaniem SMS-ów w kanale retail.

– W ostatnich latach ruch SMS-ów w okresie przedświątecznym rósł o 10-15 proc. rok do roku. Spodziewamy się, że w 2017 roku będzie podobnie. Oczywiście brytyjski rynek sprzedaży detalicznej ma zupełnie inną charakterystykę, a takie okazje jak Black Friday czy Cyber Monday o wiele dłuższą tradycję niż w Polsce. Dlatego na poziomie wolumenów trudno porównywać go z rynkiem polskim. Warto jednak podkreślić, że trend jest taki sam – ruch wiadomości SMS dynamicznie rośnie, a perspektywy rozwoju tego rynku są bardzo obiecujące. Najczęściej firmy wysyłają klientom spersonalizowane wiadomości tekstowe zawierające kody promocyjne – dodaje Kamila Górna, menedżer ds. rozwoju w polskim oddziale Infobip.

Według Ovum w 2018 r. liczba SMS-ów wysłanych rocznie modelu A2P (Application-to-Person) wyniesie 2,19 miliarda. Dla porównania 5 lat wcześniej było ich 1,4 miliarda. Wyzwaniem dla operatorów telefonicznych jest znalezienie sposobów na odróżnianie informacji pożądanych przez konsumenta od natarczywych reklam.

W 2016 roku Polacy wysłali 50,2 mld wiadomości tekstowych, w porównaniu do 51,9 mld w roku 2015.  Polska wciąż znajduje się powyżej średniej, z wykorzystaniem na poziomie 83 wiadomości miesięcznie. Średnia dla wybranych państw europejskich jest niższa o 19 wiadomości i wynosi 64 wiadomości tekstowe przypadające na jednego aktywnego użytkownika.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.