PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak wypromować markę w centrum handlowym? Otwarcie sklepu to początek drogi

  • Autor: Elżbieta Wojtczak, CEO Communication Unlimited
  • 26 cze 2017 14:11

Jak wypromować markę w centrum handlowym? Otwarcie sklepu to początek drogi Elżbieta Wojtczak, CEO Communication Unlimited

Wypromowanie nowej marki czy sklepu w centrum handlowym to wyzwanie wymagające m.in. długoterminowej strategii i dobrych relacji pomiędzy najemcą a obiektem - uważa Elżbieta Wojtczak, CEO Communication Unlimited.

REKLAMA

Budowanie marki w centrum handlowym podlega podobnym regułom, co budowa marki gdziekolwiek indziej. Tym nie mniej specyfika miejsca, jakim jest galeria, wprowadza dodatkowe fantastyczne możliwości promocji takie jak oddziaływanie designem wnętrza, atmosferą, relacją klient-sprzedawca, także zapachem, światłem, ekspozycją towaru itd. Warto z tego wycisnąć jak najwięcej już od samego początku. Reszty dopełni dobrze przemyślany event z okazji otwarcia marki bądź też wprowadzenia nowej oferty. Może to być np. koncert, pokaz mody czy spotkanie z artystami albo celebrytami. Takie wydarzenia zawsze przyciągają tłumy.

W Polsce ten zabieg marketingowy jest dobrze znany - organizowano nawet takie eventy jak koncert amerykańskiej gwiazdy pop - Britney Spears, która spotkała się ze swoimi fanami w Złotych Tarasach z okazji premiery linii bielizny zaprojektowanej dla marki Gatta. Równie duże emocje wzbudziła wizyta, w tym samym warszawskim centrum, światowej legendy rapu - 50 Cent, który promował słuchawki SMS Audio w salonie Saturn. Tegoroczny koncert Margaret w CH Forum w Gliwicach, również przyciągnął tysiące fanów piosenkarki. To wydarzenie było organizowane w przemyślany sposób, przy wykorzystaniu nowoczesnych kanałów komunikacji, których promocja jest dużo tańsza, gdyż pozwala na precyzyjną selekcję grupy docelowej i komunikowanie się tylko z nią. Np. przed występem, każdy kto się logował do Wi-Fi w gliwickiej galerii, mógł wziąć udział w konkursie związanym z koncertem piosenkarki.

Oczywiście są to wydarzenia z dużym rozmachem, tym nie mniej stanowią doskonały przykład skutecznej promocji zarówno centrum handlowego czy samej marki – bo w końcu stanowią one ścisły duet.

Każda marka powinna mieć starannie przygotowaną strategię marketingową dla wcześniej zdefiniowanej grupy docelowej, z którą zamierza się komunikować i dla której będzie realizować swą ofertę. Strategia marketingowa stanowi bowiem podstawę wszelkich działań, jak rozwiązania kreatywne, dobór kanałów komunikacyjnych itd. Z doświadczenia naszej agencji widzimy, że świetnie pracuje łączenie świata wirtualnego i rzeczywistego. Jeśli spójny komunikat przenika do odbiorcy za pomocą bodźców pojawiających się z różnych stron - jest silniejszy i mocniej działa. Nie do przecenienia jest dobra relacja najemcy z CH. To zawsze ułatwia pracę i warto o to zadbać.

Często w oczach marketera otwarcie sklepu jawi się jako ten główny, najważniejszy cel. Tymczasem to dopiero początek, a plany rozwoju i marketingu powinny być jak najbardziej długoterminowe. Powinniśmy bardzo uważnie obserwować to, co się dzieje przez 2-3 miesiące i dynamicznie reagować na każdy sygnał płynący ze strony klienta czy rynku.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA