PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak zakaz handlu wpłynie na centra handlowe?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 26 paź 2017 09:28

Jak zakaz handlu wpłynie na centra handlowe? Fot. fotolia

Z raportów FF ReIndex Instytutu Retail oraz analizy dziennej odwiedzalności w ponad 100 centrach handlowych, na przykładzie pełnych danych z 2016 roku, zaobserwowano wiele ciekawych zjawisk i trendów zachowań klientów.

REKLAMA

Według raportu, sobota, niezależnie od wielkości i rodzaju centrum handlowego, jest najczęściej wybieranym przez Polaków dniem na wizytę w galerii handlowej, zaś piątek i niedziela są równoważne w kalendarzu odwiedzin - przy czym duże obiekty handlowe odwiedzane są częściej w niedzielę niż obiekty mające do 40 tys. mkw.

Dla centrów małych (do 20 tys. mkw. powierzchni najmu) najważniejszymi dniami tygodnia są czwartek, piątek i sobota.Centra znajdujące się na obrzeżach miast są odwiedzane przez Polaków głównie w soboty i niedziele.

Piątek, sobota i niedziela to 46 proc. wszystkich wizyt w galeriach, których głównymi najemcami są firmy szeroko rozumiane jako modowe i usługowe. Tu niedziela stanowi aż 14 proc. wyników. Te same dni to 48 proc. wszystkich odwiedzin w przypadku centrów z dominującym operatorem spożywczym, tzw. super i hipermarketem, ale niedziela ma aż 15 proc. udział w wynikach.

Co to oznacza ?

Centra małe, które stanowią ok. 26 proc. wszystkich obiektów handlowych w Polsce, nie powinny odczuć istotnych zmian w rytmie i natężeniu odwiedzin klientów poprzez zakaz handlu w niedzielę.
Centra średnie i duże, łącznie 74 proc. wszystkich centrów w Polsce, mogą spodziewać się kumulacji odwiedzin w piątek i sobotę. W przypadku obiektów śródmiejskich, które są zlokalizowane blisko dużych skupisk biurowych lub mieszkaniowych, przewidywany  jest wzrost odwiedzalności w czwartki i poniedziałki w godzinach popołudniowych i wieczornych.

Centra znajdujące się na obrzeżach miast poniosą największe koszty związane ze zmianami prawnymi. Eksperci szacują, że spadek frekwencji w tych obiektach może wynieść do 16 proc. Centra z dominującym operatorem spożywczym (tzw. super i hipermarkety) powinny liczyć się ze spiętrzeniem odwiedzin w piątek i sobotę oraz czwartki/poniedziałki w godzinach wieczornych.

W przypadku dużych i bardzo dużych centrów handlowych może okazać się konieczne wydłużenie czasu pracy w piątki i soboty oraz czwartki i/lub poniedziałki, aby obsłużyć liczną grupę klientów.
Istnieje silna korelacja pomiędzy liczbą odwiedzających a wynikami sprzedaży najemców centrów handlowych. Instytut Retail szacuje, że 16-20 proc. najemców centrów handlowych odczuje negatywne skutki wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę.

Będą to przedstawiciele branż:

  • Dom, wnętrze, ogród (DIY, Produkty remontowe i budowlane, wyposażenie i dekoracja domu, meble, firany, dywany, oświetlenie, ogród, akcesoria kuchenne, sprzęt kuchenny, łazienkowy, ozdoby do domu, pościel, obrusy, obrazy, etc.),
  • Sklepy spożywcze, w tym te sprzedające świeżą żywność,
  • Kawiarnie i Restauracje (restauracje i fast food, kawiarnie, lodziarnie, cukiernie, słodycze, stoiska z jedzeniem na wynos (bułki, precelki, słodycze, etc.).
Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA