PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak zarządzać galerią handlową 3.0? Trzeba budować pozytywne doświadczenia, ale to początek drogi

  • Autor: propertynews.pl
  • 07 paź 2016 11:00

Jak zarządzać galerią handlową 3.0? Trzeba budować pozytywne doświadczenia, ale to początek drogi Bartłomiej Dudka, dyrektor zarządzający Branch Brothers

Galerie handlowe zrewolucjonizowały nie tylko obyczaje zakupowe Polaków, ale także sposób spędzania wolnego czasu czy nawet sferę towarzyską. Rosnące potrzeby konsumpcyjne napędzają kolejne inwestycje wielkopowierzchniowe, co uwzględniając stopniowe nasycanie rynku, zmusza decydentów centrów handlowych do zmian w podejściu do zarządzania tymi obiektami, jak i do samych klientów.

REKLAMA

O czym nie zaszkodzi wiedzieć, a o czym warto koniecznie pamiętać, stając przed tego typu wyzwaniami oraz uwzględniając współczesne trendy konsumenckie wyjaśnia Bartłomiej Dudka, dyrektor zarządzający Branch Brothers.

Każdy produkt ma z góry przewidzianą długość swojego „życia”, podzieloną na odpowiednie cykle. Dla samochodu czy sprzętu AGD to kilka lat, dla smartfona niecałe 2 lata, dla nowego modelu obuwia czy bluzki to sezon, czyli pora roku. To samo prawo dotyczy galerii handlowych, ponieważ z definicji to produkt, jak każdy inny. Powstał przecież by zaspokajać określone potrzeby klientów, którzy są skłonni za to, co dostarcza ów produkt zapłacić.

Wczoraj i dziś

Zgodnie z istotą cyklu życia produktu, każda galeria handlowa na początku jest nowością, potem dojrzewa, by ostatecznie się zestarzeć, tracąc tym samym popyt na swoje usługi. Oferta centrum handlowego, wcześniej nowatorska, staje się coraz mniej „unikalna” na tle nowej konkurencji. Przebywanie w danej galerii sprawia klientom coraz mniejszą satysfakcję, a przecież to podstawa, by budować atmosferę sprzyjającą spędzaniu czasu oraz wydawaniu pieniędzy.

Na dowód tej tezy warto przypomnieć sobie, jak wyglądały centra handlowe, które powstawały na początku boomu handlu wielkopowierzchniowego w Polsce ok. 20 lat temu i co się tam teraz dzieje. Dawniej były to zwykłe blaszane budynki, zaś zapewnienie kilku znanych zagranicznych marek wystarczało, by zapełnić parkingi. Dziś to zdecydowanie za mało. Większość centrów z tamtych lat okres dojrzałości ma już dawno za sobą, w związku z czym przeszło gruntowną metamorfozę albo ją właśnie przechodzi, by bronić się przed odpływem klientów.

Część najemców już poznała tę regułę i kiedy tylko otwiera się nowa galeria w danym mieście, przenosi swoje punkty sprzedaży, nawet kosztem wyższego czynszu. Moda na dane miejsce, nawet jeśli chwilowa, czy tzw. „świeżość” galerii handlowej zawsze wygra z tym, co już klient zna i nie wzbudza w nim takich emocji. Właśnie dlatego marketingowcy prześcigają się w pomysłach, jak dbać o ten świeży powiew galerii handlowej i wymyślają atrakcje, które mają przyciągnąć do niej klientów, by wydłużyć ten okres dojrzałości. Działania obejmują np. imprezy charytatywne, koncerty, pokazy mody, mini turnieje sportowe, czy tradycyjne loterie z wartościowymi nagrodami typu wysokiej klasy samochód. Ważne jest, by nie działać punktowo, lecz aby tego typu pomysły tworzyły spójną całość, zgodną z tożsamością danej galerii handlowej.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.