PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak zarządzać galerią handlową 3.0? Trzeba budować pozytywne doświadczenia, ale to początek drogi

  • Autor: propertynews.pl
  • 07 paź 2016 11:00

Jak zarządzać galerią handlową 3.0? Trzeba budować pozytywne doświadczenia, ale to początek drogi Bartłomiej Dudka, dyrektor zarządzający Branch Brothers

Galerie handlowe zrewolucjonizowały nie tylko obyczaje zakupowe Polaków, ale także sposób spędzania wolnego czasu czy nawet sferę towarzyską. Rosnące potrzeby konsumpcyjne napędzają kolejne inwestycje wielkopowierzchniowe, co uwzględniając stopniowe nasycanie rynku, zmusza decydentów centrów handlowych do zmian w podejściu do zarządzania tymi obiektami, jak i do samych klientów.

REKLAMA

O czym nie zaszkodzi wiedzieć, a o czym warto koniecznie pamiętać, stając przed tego typu wyzwaniami oraz uwzględniając współczesne trendy konsumenckie wyjaśnia Bartłomiej Dudka, dyrektor zarządzający Branch Brothers.

Każdy produkt ma z góry przewidzianą długość swojego „życia”, podzieloną na odpowiednie cykle. Dla samochodu czy sprzętu AGD to kilka lat, dla smartfona niecałe 2 lata, dla nowego modelu obuwia czy bluzki to sezon, czyli pora roku. To samo prawo dotyczy galerii handlowych, ponieważ z definicji to produkt, jak każdy inny. Powstał przecież by zaspokajać określone potrzeby klientów, którzy są skłonni za to, co dostarcza ów produkt zapłacić.

Wczoraj i dziś

Zgodnie z istotą cyklu życia produktu, każda galeria handlowa na początku jest nowością, potem dojrzewa, by ostatecznie się zestarzeć, tracąc tym samym popyt na swoje usługi. Oferta centrum handlowego, wcześniej nowatorska, staje się coraz mniej „unikalna” na tle nowej konkurencji. Przebywanie w danej galerii sprawia klientom coraz mniejszą satysfakcję, a przecież to podstawa, by budować atmosferę sprzyjającą spędzaniu czasu oraz wydawaniu pieniędzy.

Na dowód tej tezy warto przypomnieć sobie, jak wyglądały centra handlowe, które powstawały na początku boomu handlu wielkopowierzchniowego w Polsce ok. 20 lat temu i co się tam teraz dzieje. Dawniej były to zwykłe blaszane budynki, zaś zapewnienie kilku znanych zagranicznych marek wystarczało, by zapełnić parkingi. Dziś to zdecydowanie za mało. Większość centrów z tamtych lat okres dojrzałości ma już dawno za sobą, w związku z czym przeszło gruntowną metamorfozę albo ją właśnie przechodzi, by bronić się przed odpływem klientów.

Część najemców już poznała tę regułę i kiedy tylko otwiera się nowa galeria w danym mieście, przenosi swoje punkty sprzedaży, nawet kosztem wyższego czynszu. Moda na dane miejsce, nawet jeśli chwilowa, czy tzw. „świeżość” galerii handlowej zawsze wygra z tym, co już klient zna i nie wzbudza w nim takich emocji. Właśnie dlatego marketingowcy prześcigają się w pomysłach, jak dbać o ten świeży powiew galerii handlowej i wymyślają atrakcje, które mają przyciągnąć do niej klientów, by wydłużyć ten okres dojrzałości. Działania obejmują np. imprezy charytatywne, koncerty, pokazy mody, mini turnieje sportowe, czy tradycyjne loterie z wartościowymi nagrodami typu wysokiej klasy samochód. Ważne jest, by nie działać punktowo, lecz aby tego typu pomysły tworzyły spójną całość, zgodną z tożsamością danej galerii handlowej.

REKLAMA

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Modernizujmy armię rozsądnie. Wnioski po Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach ⬇️ @polskathetimes @EECKatowice polskatimes.pl/strefa-biznesu…
    @EECKatowice - (RT) @PZLSwidnik
  • W wiceministrem zdrowia Zbigniewem J. Królem @MinZdrowia na @EECKatowice rozmawialiśmy m.in. o zdrowiu publicznym. Po I wojnie światowej Polska była wschodnioeuropejskim liderem w tej dziedzinie #zdrowiepubliczne #EKG2018 #EEC2018 bit.ly/2kezwvf https://t.co/TL0Aq2HW8R
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - IMMOCHAN Partner serwisu - METROPROPERTIES

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA