PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak zbudować pełen obraz handlu? Retail & e-Commerce Institute przejmuje inicjatywę

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 08 cze 2017 13:57

Jak zbudować pełen obraz handlu? Retail & e-Commerce Institute przejmuje inicjatywę Fot. Fotolia

Handel w Polsce rozwija się głównie na terenie centrów i ulic handlowych oraz w Internecie. O ile wiedza na temat centrów handlowych jest stosunkowo duża, zwłaszcza w kontekście ewolucji, liczby, wielkości, lokalizacji, formatów, stref zasięgu galerii to tej dotyczącej handlu przy ulicach handlowych i sprzedaży online jest niewiele. ReInstitute podjął współpracę z centrami i sieciami handlowymi oraz platformami sprzedaży internetowej, aby zbudować kompleksowy obraz zmian zachodzących w polskim handlu.

REKLAMA

Instytut jest pierwszą w Polsce organizacją, która koncentruje się na wszystkich trzech kanałach sprzedaży.

- Pierwsze projekty Instytut uruchomił z sieciami handlowymi. Dziś uczestniczy w nich kilkadziesiąt firm raportując do Instytutu główne parametry i wyniki sprzedaży z centrów i ulic handlowych oraz przede wszystkim sprzedaży online. Do tej pory wiedza na temat udziału sprzedaży internetowej w wynikach spółek była okryta tajemnicą i krążyło wokół niej wiele spekulacji. Wraz z Radą Ekspertów podjęliśmy się zbadania znaczenia tego zjawiska, gdyż w naszej ocenie ma ono strategiczną rolę w rozwoju handlu i jest kluczem do zrozumienia klienta i zależności, które dziś często wykraczają poza znane nam schematy. Jeżeli w naszych raportach widzimy, że sprzedaż obuwia na terenie galerii handlowych odnotowuje coraz częściej spadki to powstaje naturalne pytanie – o wolumen i trend sprzedaży tej kategorii w Internecie. Bez tej wiedzy niemożliwa jest budowa pełnego obrazu zachowań klientów i rzetelnego wsparcia zarządów firm w tworzeniu skutecznej polityki najmu czy rozwoju - powiedziała Anna Szmeja, prezes Retail & e-Commerce Institute.

Aby uzupełnić obraz rynku, we wrześniu 2016 roku, wspólnie z grupą ponad 100 centrów handlowych, ReInstitute rozpoczął badania odwiedzalności centrów handlowych oraz ich obrotów w 19 kategoriach np.: moda damska, męska, obuwie, sklepy jubilerskie, czy dla sektora usług.

- Choć już dziś benchmarki Instytutu cieszą się uznaniem wśród ekspertów, organizacja planuje dalszy rozwój. Proces pozyskiwania uczestników do naszych projektów jest trudny i czasochłonny. Po roku zasięgiem pokrywamy ponad 55 proc. rynku, a po sfinalizowaniu rozmów, które dziś prowadzimy przekroczymy 90 proc. Ufam, że do końca bieżącego roku roku osiągniemy ten cel – dodaje Anna Szmeja.

Analizy miesięczne i tygodniowe odwiedzalności centrów handlowych są tworzone z uwzględnieniem kluczowych elementów mających wpływ na frekwencję w centrach, tzn. ich wielkości, lokalizacji oraz typu oferty, jak również, z uwzględnieniem lokalnych i regionalnych uwarunkowań. Analizy obrotów pokazują natomiast efektywność sprzedaży dla poszczególnych branż. Latem tego roku Instytut wdroży kolejną i długo oczekiwaną analizę – tzw. współczynnika affordability, która określa zyskowność najemców centrów handlowych. Współczynnik jest budowany w oparciu o koszty bezpośrednie, jakie sieci handlowe muszą ponieść decydując się na prowadzenie sprzedaży na terenie centrów handlowych, tzn. wartości czynszu i kosztów eksploatacyjnych oraz ich obrotów.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.