PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak zwiększyć przedświąteczną sprzedaż sklepów online

  • Autor: propertynews.pl
  • 24 lis 2016 12:10

Jak zwiększyć przedświąteczną sprzedaż sklepów online

Black Friday rozpoczyna szczyt sezonu przedświątecznych zakupów. Tego dnia znacząco wzrasta ruch w sklepach internetowych w Polsce, jednak zakupy pozostają na stałym poziomie. Według Criteo, może to oznaczać, że klienci nie znajdują w polskich e-sklepach atrakcyjnych ofert wyprzedażowych. O czym powinni pamiętać właściciele sklepów online by zwiększyć przedświąteczną sprzedaż i jak najlepiej wykorzystać gorący sezon handlowy?

REKLAMA

Criteo przeanalizowało ponad 15 milionów transakcji realizowanych na desktopach, smartfonach i tabletach przez działające w Polsce e-sklepy. Oto główne wnioski z przeprowadzonej analizy:  

Zakupy online królują do połowy grudnia

Począwszy od ostatniego tygodnia listopada liczba zdarzeń w polskich sklepach online gwałtownie wzrasta, osiągając najwyższy poziom około 13 grudnia. W porównaniu do pierwszego tygodnia listopada, ruch w sklepach online  w połowie grudnia wzrasta aż o 38 proc. Od tej pory liczba zdarzeń  w e-sklepach zaczyna spadać, co może być interpretowane jako stopniowe przechodzenie klientów od zakupów online do offline. Co ciekawe – krótko po świętach ruch w e-sklepach zaczyna ponownie wzrastać, by 28 grudnia osiągnąć poziom zbliżony do przedświątecznego wyniku.

Cross-device ma kluczowe znaczenie

Badanie Criteo pokazuje, że w okresie przedświątecznym 40% osób korzysta z różnych urządzeń podczas procesu zakupowego. Klienci często przeglądają oferty na smartfonach lub tabletach, a kupują na przykład z poziomu desktopa. Marketerzy mają dziś twardy orzech do zgryzienia: muszą mieć pewność, że użytkownik, który wczoraj zobaczył reklamę w desktopowej wyszukiwarce, jest tym samym użytkownikiem, który dziś obejrzał reklamę graficzną na swoim smartfonie. Technologia cross-device pozwala na "dokładne dopasowanie" użytkowników pomiędzy urządzeniami i efektywne dotarcie z właściwym komunikatem do każdego odbiorcy.  

Zadbaj o pozytywne doświadczenie zakupowe klienta

Według analizy Criteo, 95 proc. klientów wraca do sklepu internetowego po pozytywnym doświadczeniu zakupowym, a 82 proc. klientów sklepów internetowych już korzysta lub chciałoby skorzystać z kodu promocyjnego podczas przedświątecznych zakupów. W myśl zasady, że jeden

zadowolony klient przyprowadza do sklepu kolejnych sześciu kupujących, sprzedawcy powinni zadbać o wyjątkowość przedświątecznych zakupów: atrakcyjne, spersonalizowane oferty promocyjne, szybką i wygodną transakcję oraz ekspresową przesyłkę.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA