PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jakie będą sklepy przyszłości?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 08 paź 2018 14:20

Jakie będą sklepy przyszłości? Fot. shutterstock

Sklepy powoli, lecz zauważalnie, zmieniają swoją funkcję. Z miejsc, które kiedyś po prostu sprzedawały, przeistaczają się w miejsca, w których można dostać coś więcej. Podstawowymi przyczynami tego zjawiska jest przeogromna różnorodność dóbr oraz niespotykana łatwość ich nabycia. Z jednej strony mamy świat wirtualny oferujący produkty, porównywarki, opinie, opisy, rankingi, nieosiągalne w „realu“ zdjęcia detali itp., a z drugiej fizyczne sklepy z pracownikami (lub kioski self service), prawdziwe miejsca zamocowane w kontekstach czasu, otoczenia, wyposażenia itd. Jak wykorzystać potencjał obu tych środowisk i z prostego rachunku 1+1 uzyskać wartość np. 3? - odpowiadają autorzy raportu pt. „Zakupy pełne wrażeń” przygotowanego przez Colliers International we współpracy m.in. z Nanovo i Kate Nightingale, założycielką firmy doradczej Style Psychology Ltd.

REKLAMA

- Przechodzimy dość istotną transformację handlu – taki odpowiednik rewolucji przemysłowej. Im później marki zaadoptują się do nowej rzeczywistości, tym trudniej będzie dogonić konkurencję. Obserwujemy niewyobrażalne przyspieszenie i ułatwienie wyboru, opłacenia i dostawy towarów lub usług. Wzrostowi obrotów w internecie towarzyszy rosnąca ilość konceptów sklepów stacjonarnych wraz z ich rosnącymi wynikami. Skuteczny sklep jest jeszcze kojarzony z marką, czyli z jakimiś obietnicami. Obserwujemy przejście lojalności z marki (sklep markowy, firmowy, strona firmowa) na miejsce/środowisko oferujące zestaw cech i parametrów połączonych w określonych proporcjach lub organicznie zbudowanych przez prawdziwych pasjonatów danego segmentu - piszą autorzy raportu Zakupy pełne wrażeń” przygotowanego przez Colliers International we współpracy Kate Nightingale, założycielką firmy doradczej Style Psychology Ltd. 

Levi's zmienia koncepty co około 3 lata. W międzyczasie wprowadza udoskonalenia do bieżącego konceptu. LPP także, choć większość polskich marek miała żywotność ok. dziesięciu lat (przed 2000 rokiem). Obecnie można obserwować falę zmian konceptów (np. Kazar, Wittchen, Gino Rossi, Simple, Exim Tours) po ok. pięciu latach od ostatniej większej zmiany. Mamy zatem znaczny wzrost dynamiki w rearanżacji sklepów i konceptów. Częściową zasługą jest odświeżanie galerii handlowych, które „wysypały się" w latach 2009-2012 i w których co pięć lat odnawiają się umowy, a przy okazji podnoszone są witryny, przesuwane lokalizacje marek, powiększane strefy gastronomiczne i rozrywkowe, reorganizowana komunikacja PR - czytamy w raporcie. 

Zmianom widocznym, w sklepach, towarzyszy ewolucja w internecie, logistyce, magazynowaniu, sposobie budowania portfolio produktów, w sposobie postrzegania marek własnych przez klientów, w sposobie zamawiania produktów.

- Wszystkie zmiany mają na celu zbudowanie określonego UX (doświadczenia zakupowego) i to nie jest nowość. Nowością jest fakt, że polskie firmy uświadamiają sobie potrzebę ogarnięcia tego doświadczenia (UX) na każdej płaszczyźnie, aby zbudować spójny, określony i jednoznaczny przekaz (historię, jakość, obietnicę itp.) w każdym miejscu, w którym konsument spotyka się z marką - zwracają uwagę autorzy raportu.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.