PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jakie trendy będą rządzić rynkiem w 2018 r.? Nielsen podpowiada

  • www.portalspozywczy.pl
  • 29 sty 2018 15:10

Jakie trendy będą rządzić rynkiem w 2018 r.? Nielsen podpowiada fot. Shutterstock

W 2018 roku nastąpi jeszcze bardziej widoczny rozwój produktów, które mają zapewnić konsumentom zdrowotne korzyści. Zakupy staną się jeszcze bardziej osobiste i dostosowane do potrzeb konkretnych konsumentów. Jeszcze szybciej niż w 2017 roku rozwijać się będzie omnikanałowość ze szczególnym uwzględnieniem formatu convenience - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający Nielsen Polska.

REKLAMA

Zaznacza, że producenci z branży spożywczej dobrze oraz szybko odczytali ten sygnał i zaczęli zmieniać swój asortyment, idąc w kierunku dostarczenia zdrowszych odpowiedników. - Mam na myśli: eliminację sztucznych smaków czy barwników, zapewnienie składu pozwalającego wysłać czytelny komunikat „all natural”, produkty bez glutenu i laktozy, w których przypadku nie tak ważne jest, jaki procent społeczeństwa faktycznie cierpi na nietolerancję tych składników, ale jaki procent chce ich unikać - wyjaśnia dyrektor Nielsena.

- W 2018 roku będziemy świadkami dynamicznego rozwoju dwóch obszarów. Oba związane są z potrzebami konsumentów zdefiniowanymi, jako personal/smart/easy. Zakupy w tym roku muszą być bardziej osobiste i dostosowane do potrzeb konkretnych konsumentów. Będą musiały zajmować jak najmniej czasu, a jednocześnie być w pełni satysfakcjonujące.To oznacza wzmocnienie jeszcze większej ekspansji technologii we wszystkich obszarach zakupów, począwszy od planowania, rekomendowania koszyków i produktów, wskazywania promocji w przypadku zakupów dokonywanych w sklepie, poprzez dostawę, a skończywszy na dalszym umacnianiu się zakupów dokonywanych przez Internet - mówi ekspert.

- Drugi trend, choć już był widoczny był w roku 2017 roku to w 2018 będzie rozwijać się jeszcze szybciej – mowa tutaj o omnikanałowści ze szczególnym uwzględnieniem formatu convenience. Czy to w formie sklepów własnych czy franczyz – następować będzie zacieranie granic między kanałami, gdyż z punktu widzenia konsumenta czas i asortyment będą tak samo istotne - dodaje.

Według Szymona Mordasiewicza - myśląc w kontekście rozwoju wszystkich dóbr, czy to spożywczych czy też chemicznych - mamy do czynienia z ograniczonymi możliwościami dalszego rozwoju. - Myślę, że ten rozwój będzie bardziej liniowy niż geometryczny natomiast to, z czym się możemy mierzyć to właśnie z kategoriami, które będą musiały się skonfrontować z trendami wymienionymi przeze mnie powyżej - mówi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - IMMOCHAN Partner serwisu - METROPROPERTIES

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA