PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jatomi zabiły stawki najmu

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 11 sty 2018 11:54

Jatomi zabiły stawki najmu Arkadiusz Paszun, prezes IMG, ekspert branży fitness

- Jatomi negocjowała dla siebie takie stawki najmu, których żadna inna sieć nie byłaby
w stanie ponieść - komentuje Arkadiusz Paszun, prezes IMG, ekspert branży fitness. Jatomi Fitness Grup kończy działalność w Polsce. Dzierżawy klubów są przekazywane innym operatorom, niektóre lokalizacje będą zamykane.




REKLAMA

- Obecnie, możliwe do zaakceptowania ceny najmu za metr dla klubu fitness nie wyrażają się na pewno w dziesiątkach euro, tylko zawierają się w przedziale od 6 do 13 euro za mkw. i są możliwe do zaakceptowania dla obu stron. Podobnie ekstrawagancko wygląda kwota wydatków na wyposażenie klubu. Przeciętna wielkość klubu Jatomi to ok. 1,5 tys. mkw. Obecne wydatki ponoszone przez sieci na wyposażenie i aranżacje klubu są co najmniej dwukrotnie mniejsze - komentuje Arkadiusz Paszun, prezes IMG, ekspert branży fitness. - Model biznesowy, który chciała wdrożyć sieć był popularny jeszcze 10 lat temu - dodaje. 

Pod koniec ubiegłego roku z mapy sieci Jatomi w Polsce zniknęły dwa kluby: w warszawskich Złotych Tarasach i w rzeszowskim centrum Millenium Hall. W tym tygodniu wycofanie całej sieci z polskiego rynku potwierdził portalowi propertynews.pl Trevor Brennan, CEO Jatomi Fitness Group.

- Sprzedajemy aktywa, a polski biznes jest obecnie w stanie likwidacji. Niektóre dzierżawy klubów są przekazywane innym operatorom, podczas gdy inne lokalizacje będą zamykane – wyjaśnił  Trevor Brennan.

Przeczytaj również:

To koniec sieci klubów Jatomi. Biznes w likwidacji

Na przełomie 2017 i 2018 roku pod marką Jatomi działało 35 klubów w 19 miastach Polski. 

- Polska nie jest pierwszym krajem, z którego Jatomi Fitness wycofuje swój biznes. Ten sam scenariusz spotkał firmę w Rumunii i w Turcji. Może to świadczyć nie tyle o specyfice rynku polskiego, ale bardziej o słabości modelu biznesowego i samego zarządzania - mówi Arkadiusz Paszun, prezes IMG.

Według raportu „European Health & Fitness Market Report 2017” opracowanego przez Deloitte oraz EuropeActive nowych klubów w Polsce wciąż przybywa, na koniec 2016 roku było ich 2560, rok wcześniej 2520.

- Raport nie podaje jednak ilości klubów przejmowanych przez sieci i przebudowywanych na nowo. Liczba 2560 może jest i prawidłowa, ale klubów z prawdziwego zdarzenia jest może 500 w całej Polsce. Ponad 2000 czeka więc na „nowe otwarcie” i to właśnie będzie czekać polski rynek fitness w najbliższych latach. Nie tylko otwarcia nowych klubów, które są notabene ograniczone dostępem wielkopowierzchniowych lokalizacji, ale przede wszystkim przejmowanie starych i źle zarządzanych klubów lokalnych. To właśnie stanie się z Jatomi. Pozostałe, dobrze zarządzane sieci klubów szybko przejmą poszczególne lokalizacje i zbudują na ich miejscu własne nowoczesne kluby fitness - komentuje ekspert. 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • miałem to wiem 2018-01-13 16:03:49
    Branża Fitnesskulturstyka+spa to biznes wysokonakładowy i niestety niskozwrotowy . Trzeba wyłożyć spore pieniądze i dłuuugo czekać latami na zwrot kapitału.. A o zarabianiu na tym to lepiej zapomnieć.
  • jam 2018-01-12 08:55:28
    Czyli nie negocjowali, a łykali to co im podtykano. Ciekawe jaka w tym była rola agentów z renomowanych firm doradczych.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.