PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jeszcze galerie czy już miasta w miastach?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 21 lis 2018 11:31

Jeszcze galerie czy już miasta w miastach? mat. pras.

Sklepy, kina, restauracje, siłownie czy urzędy to jedne z licznych usług oferowanych przez galerie handlowe. Centra te stały się nieodłącznym elementem współczesnych aglomeracji, niejako wpisanym w tkankę miejską. Odwiedzanie ich już niekoniecznie oznacza zakupy. Coraz częściej jest to raczej chęć samego “bycia” w jasnym, radosnym i cieszącym oko otoczeniu, gdzie kontakt ze sztuką jest na wyciągnięcie ręki. Co oferują współczesne galerie i czy rzeczywiście mogą stać się miastami w miastach?

REKLAMA

Centrum handlowe to obecnie prawdziwy ośrodek życia społecznego, w którym oprócz robienia zakupów, pójdziemy na premierę filmu, zjemy obiad z przyjaciółmi, zorganizujemy spotkanie biznesowe, poćwiczymy w klubie fitness czy weźmiemy udział w koncercie. Współczesna galeria to także ogromne możliwości spędzania czasu z najmłodszymi, a więc różnego typu sale zabaw, teatrzyki, konkursy i wydarzenia plenerowe.

- Polskie centra handlowe systematycznie rozszerzają swoje funkcje. W ciągu 30 lat zdążyły przeobrazić się z galerii I generacji, w których centralnym punktem był hipermarket, np. M1 w Krakowie, w galerie IV generacji, gdzie intensywnie rozbudowano część rozrywkową i rekreacyjną, a przy centrach zaczęły powstawać biurowce i hotele. W miejscach tych duży nacisk kładzie się na poszerzoną ofertę kulturalną i tak np. w Manufakturze w Łodzi znajduje się teatr oraz trzy muzea, w Serenadzie w Krakowie, dzięki dobrej akustyce, organizowane są koncerty, a w Galerii Bronowice zlokalizowano mały amfiteatr, oddział ASP, czytelnię oraz kino studyjne. Jednak prawdziwą perełką sztuki jest Stary Browar w Poznaniu. Centrum to od lat organizuje Art&Fashion Festival, na którym młodzi artyści mają okazję wziąć udział w warsztatach projektowania mody i biżuterii czy np. kursach fotografii - mówi Piotr Wroczek, Project Director z Workshop.re.

Oprócz tego w nowoczesnych centrach specjalne strefy do coworkingu oferują możliwość pracy w ciszy w komfortowo zaprojektowanym otoczeniu. Takie miejsce znajdziemy w Warszawie w Złotych Tarasach, w Galerii Katowickiej czy Galerii Bronowice w Krakowie. W centrach handlowych ważną rolę odgrywają też przestrzenie zieleni. Zachwyt budzi galeria Forum Gdańsk, gdzie tereny zielone zajmują aż 1/3 powierzchni, na której posadzone zostanie 33 tysiące roślin. Całość zaprojektowano tak, by w każdej z pór roku za sprawą roślinności galeria wyglądała całkowicie inaczej.

Samowystarczalne miasteczka

Najnowocześniejsze obiekty centrów handlowych, a więc galerie V generacji, coraz bardziej przypominają prawdziwe miasta. Zarówno pod względem wyglądu - projektowanie wnętrz na wzór przestrzeni miejskiej, jak i zaspokajania wszelkich potrzeb łącznie z pracą, edukacją, rozrywką i mieszkaniem. Takie centrum znajdziemy w Edmonton w Kanadzie. Jest ono największą atrakcją turystyczną tego regionu. Każdego roku odwiedza je prawie 31 mln osób, które mogą spędzić czas m.in. w parku wodnym, udać się do oceanarium, pograć w minigolfa czy pozjeżdżać kolejką górską.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.