PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

JLL: Inwestorzy postawili na powierzchnię handlową

  • Autor: propertynews.pl
  • 09 gru 2015 15:42

JLL: Inwestorzy postawili na powierzchnię handlową Anna Wysocka, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych w JLL

W tym roku oddano do użytku obiekty handlowe o łącznej powierzchni 650 tys. mkw. To o 33 proc. więcej niż w 2014 r. - wynika z najnowszych danych JLL. W budowie jest jeszcze 566 tys. mkw., z czego 94 proc. przypada na centra handlowe.

REKLAMA

Pod względem średniego nasycenia powierzchnią w centrach handlowych, Polska pozostaje powyżej średniej europejskiej, ale poniżej średniej dla Europy Zachodniej.

- Odnotowaliśmy wzrost sprzedaży detalicznej i dobre wyniki PKB. Poziom siły nabywczej i coraz większa świadomość znaczenia marek wśród Polaków wpływa na decyzje o debiutach i ekspansjach - mówi Anna Wysocka, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych w JLL.

Na początku grudnia 2015 r. podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wynosiła blisko 13 mln mkw., z czego najwięcej – 9,3 mln mkw. (71 proc.) przypadało na centra handlowe; 3,5 mln mkw. (27 proc.) na parki i wielkopowierzchniowe magazyny handlowe; a 0,2 mln mkw. (2 proc.) na centra wyprzedażowe. Z wynikiem na poziomie 241 mkw. na 1 tys. mieszkańców, pod względem średniego nasycenia powierzchnią w centrach handlowych, Polska pozostaje powyżej średniej europejskiej wynoszącej 202 mkw., ale poniżej średniej dla Europy Zachodniej - 262 mkw.

Duże jest piękne

W 2015 otworzyło się kilka ciekawych obiektów, a kilka bardzo dużych jest w budowie w głównych aglomeracjach, takich jak Warszawa, Poznań, Wrocław czy Trójmiasto. W Warszawie pozwolenie na budowę otrzymał jeden z flagowych projektów GTC – Galeria Północna (64 tys. mkw.) na Białołęce. Przy drugiej inwestycji GTC - Galerii Wilanów (61 tys. mkw.) trwają prace administracyjne, a rozpoczęcie budowy planowane jest na przyszły rok.

Jeżeli chodzi o formaty obiektów handlowych to nadal w głównych miastach dominują duże centra handlowe, a centra lokalne i typu convenience w mniejszych. Rzadziej deweloperzy decydują się na budowę parków handlowych. Outlety są bardzo popularne czego najlepszym przykładem jest Warszawa, gdzie istnieją trzy centra wyprzedażowe i każde z nich bardzo dobrze funkcjonuje. Powstają także nowe obiekty tego typu jak Metropolitan Outlet Bydgoszcz.

Największe obiekty handlowe w budowie to: Posnania w Poznaniu - 99 tys. mkw., Wroclavia we Wrocławiu - 64 tys. mkw., Galeria Północna w Warszawie - 64 tys. mkw., Forum Gdańsk Trójmiasto -
62 tys. mkw., Galeria Metropolia Trójmiasto - 35 tys. mkw.

Według ekspertów JLL, sieci handlowe rozwijają się dynamicznie, ale najemcy są coraz bardziej selektywni jeśli chodzi o standard i lokalizację nowych obiektów handlowych, a co za tym idzie bardzo rozważnie rozpatrują wynajęcie kolejnych lokali.

  • Regina 2016-01-06 14:41:26
    Moim zdaniem nie ma czym się chwalić, mamy już wystarczającą ilość Galerii Handlowych. A jednak ciągle ich przybywa. Patrze na swoje miasto jakim jest Poznań i denerwuje się na samą myśl o końcu budowy Posnanii. Nie wspominam już o korkach, które są skutkiem tego molocha. Czy władzom trudno zrozumieć, że mieszkańcom do zakupów wystarczy Galeria Malta???

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA