PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

JLL: Inwestorzy postawili na powierzchnię handlową

  • Autor: propertynews.pl
  • 09 gru 2015 15:42

JLL: Inwestorzy postawili na powierzchnię handlową Anna Wysocka, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych w JLL

W tym roku oddano do użytku obiekty handlowe o łącznej powierzchni 650 tys. mkw. To o 33 proc. więcej niż w 2014 r. - wynika z najnowszych danych JLL. W budowie jest jeszcze 566 tys. mkw., z czego 94 proc. przypada na centra handlowe.

REKLAMA

Pod względem średniego nasycenia powierzchnią w centrach handlowych, Polska pozostaje powyżej średniej europejskiej, ale poniżej średniej dla Europy Zachodniej.

- Odnotowaliśmy wzrost sprzedaży detalicznej i dobre wyniki PKB. Poziom siły nabywczej i coraz większa świadomość znaczenia marek wśród Polaków wpływa na decyzje o debiutach i ekspansjach - mówi Anna Wysocka, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych w JLL.

Na początku grudnia 2015 r. podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wynosiła blisko 13 mln mkw., z czego najwięcej – 9,3 mln mkw. (71 proc.) przypadało na centra handlowe; 3,5 mln mkw. (27 proc.) na parki i wielkopowierzchniowe magazyny handlowe; a 0,2 mln mkw. (2 proc.) na centra wyprzedażowe. Z wynikiem na poziomie 241 mkw. na 1 tys. mieszkańców, pod względem średniego nasycenia powierzchnią w centrach handlowych, Polska pozostaje powyżej średniej europejskiej wynoszącej 202 mkw., ale poniżej średniej dla Europy Zachodniej - 262 mkw.

Duże jest piękne

W 2015 otworzyło się kilka ciekawych obiektów, a kilka bardzo dużych jest w budowie w głównych aglomeracjach, takich jak Warszawa, Poznań, Wrocław czy Trójmiasto. W Warszawie pozwolenie na budowę otrzymał jeden z flagowych projektów GTC – Galeria Północna (64 tys. mkw.) na Białołęce. Przy drugiej inwestycji GTC - Galerii Wilanów (61 tys. mkw.) trwają prace administracyjne, a rozpoczęcie budowy planowane jest na przyszły rok.

Jeżeli chodzi o formaty obiektów handlowych to nadal w głównych miastach dominują duże centra handlowe, a centra lokalne i typu convenience w mniejszych. Rzadziej deweloperzy decydują się na budowę parków handlowych. Outlety są bardzo popularne czego najlepszym przykładem jest Warszawa, gdzie istnieją trzy centra wyprzedażowe i każde z nich bardzo dobrze funkcjonuje. Powstają także nowe obiekty tego typu jak Metropolitan Outlet Bydgoszcz.

Największe obiekty handlowe w budowie to: Posnania w Poznaniu - 99 tys. mkw., Wroclavia we Wrocławiu - 64 tys. mkw., Galeria Północna w Warszawie - 64 tys. mkw., Forum Gdańsk Trójmiasto -
62 tys. mkw., Galeria Metropolia Trójmiasto - 35 tys. mkw.

Według ekspertów JLL, sieci handlowe rozwijają się dynamicznie, ale najemcy są coraz bardziej selektywni jeśli chodzi o standard i lokalizację nowych obiektów handlowych, a co za tym idzie bardzo rozważnie rozpatrują wynajęcie kolejnych lokali.

  • Regina 2016-01-06 14:41:26
    Moim zdaniem nie ma czym się chwalić, mamy już wystarczającą ilość Galerii Handlowych. A jednak ciągle ich przybywa. Patrze na swoje miasto jakim jest Poznań i denerwuje się na samą myśl o końcu budowy Posnanii. Nie wspominam już o korkach, które są skutkiem tego molocha. Czy władzom trudno zrozumieć, że mieszkańcom do zakupów wystarczy Galeria Malta???

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.