PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Katowice stawiają na centra przesiadkowe

  • Autor: PAP
  • 25 sie 2017 17:50

Katowice stawiają na centra przesiadkowe Fot. Fotolia

Samorząd Katowic zamawia projekty dwóch węzłów przesiadkowych, których realizację przewiduje na lata 2018-2020. Będą to powiązane z koleją węzły typu Park and Ride w południowych dzielnicach: Piotrowice i Podlesie.

REKLAMA

Chodzi o dwie z planowanych trzech inwestycji drugiego etapu budowy Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych. W obecnym, pierwszym etapie, przewidziano budowę do 2019 r. łącznie czterech węzłów znajdujących się bliżej centrum miasta.

Węzły Piotrowice i Podlesie mają powstać przy istniejących przystankach kolejowych o tych nazwach. Mniejszy węzeł przy przystanku w Piotrowicach, w rejonie ul. Małachowskiego, obejmie m.in. parkingi i miejsca postojowe (w formule Park & Ride), a także nowe chodniki i parkingi dla rowerów i inną infrastrukturę dla pasażerów.

Bardziej rozbudowana inwestycja w Podlesiu przewiduje m.in. przebudowę pobliskich ul. Uniczowskiej i Hortensji, budowę dróg dojazdowych i manewrowych do planowanego węzła (wraz z miejscami postojowymi dla autobusów), budowę parkingu dla samochodów osobowych oraz przejścia pieszo-rowerowego pod linią kolejową.

Dwuczęściowy przetarg obejmuje zaprojektowanie obu węzłów (opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej i wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej), czynny udział w konsultacjach społecznych oraz współpracę z miejskim zespołem ds. polityki rowerowej, a także późniejszy nadzór nad obiema inwestycjami.

Łącznie na zaprojektowanie obu tych węzłów miasto przeznaczyło ok. 860 tys. zł. Szacuje przy tym, że projekt węzła Podlesie będzie kosztował niespełna 650 tys. zł, a węzła Piotrowice - nieco ponad 210 tys. zł. Na wykonanie części projektowej dot. węzła Podlesie wykonawca będzie miał 7 miesięcy od podpisania umowy, a dla węzła Piotrowice - 6 miesięcy.

W pierwszym etapie tworzenia Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych przewidziano budowę do 2019 r. m.in. dwóch węzłów typu Park and Ride, bezpośrednio powiązanych z komunikacją tramwajową: Zawodzie i Brynów. Kolejny węzeł, Sądowa, ma integrować komunikację autobusową o różnym zasięgu z komunikacją miejską. Węzeł Ligota przy dworcu kolejowym w południowej dzielnicy o tej nazwie ma łączyć komunikację miejską z koleją.

Spośród tych inwestycji rozpoczęły się już prace w terenie nad centrum przesiadkowym w Ligocie. Otwarto oferty w przetargu na inwestycję w Brynowie. W przetargu na węzeł w Zawodziu Krajowa Izba Obrachunkowa nakazała ponowne rozpatrzenie ofert. Dotąd nie został ogłoszony przetarg dla węzła Sądowa w centrum miasta.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA