PARTNERZY
PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Każdy ma asa w rękawie

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 21 mar 2016 09:00

Każdy ma asa w rękawie Galeria Katowicka

Ostatnie dwa lata to czas wielkich zmian na handlowej mapie Aglomeracji Katowickiej. Lider, Silesia City Center zyskała dwóch dużych konkurentów: Galerię Katowicką i Europę Centralną w Gliwicach. A to nie koniec zakupowej batalii na Śląsku, bo w planach są kolejne galerie. Czy rynek jest na nie gotowy?

REKLAMA

Tylko w Tychach do o walki o klientów szykuje się Gemini Park i Centrum Handlowe Skałka. W Mysłowicach powstaje Quick Park. Potężny projekt w Katowicach realizuje Echo Investment. O kolejnej inwestycji myśli także Ikea.

Na Górnym Śląsku już działają 74 centra o powierzchni prawie 1,4 mln mkw. Rynek nie przejawia jednak objawów nasycenia powierzchnią handlową, które wynosi 447 mkw. na 1000 mieszkańców. To jeden z najniższych wskaźników w Polsce. „Gorzej” jest tylko w Szczecinie.

- Niskie nasycenie powierzchnią, a także wysoka siła nabywcza wynosząca średnio prawie 7 tys. euro rocznie, świadczą o potencjale rynku. W Aglomeracji Katowickiej jest miejsce na nowe, dobrze przemyślane i zaplanowane centra handlowe – deklaruje Grażyna Melibruda, dyrektor w Dziale Wynajmu Powierzchni Handlowych, JLL.

Nie oznacza to, że właściciele już istniejących projektów mogą spać spokojnie. - Zarządcy trzymają rękę na pulsie i wprowadzają szereg udogodnień dla klientów oraz dbają o dobre relacje z najemcami – dodaje przedstawicielka JLL.

- Konkurencja to tylko motywacja do tego, żeby wykonać swój projekt jak najlepiej potrafimy. A uważam, że Gemini Park Tychy będzie jednym z najnowocześniejszych i największych kompleksów handlowych na całym Górnym Śląsku – deklaruje Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.

Jaka jest strategia przyciągnięcia najemców? Przede wszystkim projekt ma ambicje, by stać się dużym graczem, nie tylko w regionie. Pomóc ma sąsiedztwo takich firm, jak Tesco, Saturn i Obi. - Obiekt wpisze się w koncepcję Power Center o zasięgu ponadregionalnym. Przez sformułowanie Power Center rozumiemy skalę projektu, naturalne uzupełnienie i poszerzenie istniejącej już oferty na terenie funkcjonującym w świadomości klientów jako handlowy – deklaruje Malcharek.

Dodatkowe atrakcje dla klientów to m.in. ścieżki spacerowo-rowerowe, wydzielone, zadaszone miejsca na rowery, czy udogodnienia dla rodzin z dziećmi. Głównym operatorem spożywczym będzie Piotr i Paweł. Obiekt jest skomercjalizowany w 40 proc. Inwestycja wystartuje pod koniec przyszłego roku.

Ale to nie jedyna galeria, która pojawi się w najbliższym czasie w Tychach. Centrum Skałka powstanie w miejscu działających marketów Auchan i OBI. Apollo-Rida planuje utworzenie nowoczesnego obiektu z blisko 100 sklepami o powierzchni 37 tys. mkw. powierzchni GLA.

  • Karola 2016-03-22 10:58:16
    Odbiegając nieco od tematu - podrzucam interesujący portal o podróżach. Piękne zdjęcia, ciekawe relacje, wywiady i artykuły. Polecam! kronikaodkrywcow.pl
  • Mina 2016-03-22 10:45:04
    Odbiegając nieco od tematu - podrzucam interesujący portal o podróżach. Piękne zdjęcia, ciekawe relacje, wywiady i artykuły. Polecam! kronikaodkrywcow.pl


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA