PARTNERZY
PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Każdy ma asa w rękawie

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 21 mar 2016 09:00

Każdy ma asa w rękawie Galeria Katowicka

Ostatnie dwa lata to czas wielkich zmian na handlowej mapie Aglomeracji Katowickiej. Lider, Silesia City Center zyskała dwóch dużych konkurentów: Galerię Katowicką i Europę Centralną w Gliwicach. A to nie koniec zakupowej batalii na Śląsku, bo w planach są kolejne galerie. Czy rynek jest na nie gotowy?

REKLAMA

Tylko w Tychach do o walki o klientów szykuje się Gemini Park i Centrum Handlowe Skałka. W Mysłowicach powstaje Quick Park. Potężny projekt w Katowicach realizuje Echo Investment. O kolejnej inwestycji myśli także Ikea.

Na Górnym Śląsku już działają 74 centra o powierzchni prawie 1,4 mln mkw. Rynek nie przejawia jednak objawów nasycenia powierzchnią handlową, które wynosi 447 mkw. na 1000 mieszkańców. To jeden z najniższych wskaźników w Polsce. „Gorzej” jest tylko w Szczecinie.

- Niskie nasycenie powierzchnią, a także wysoka siła nabywcza wynosząca średnio prawie 7 tys. euro rocznie, świadczą o potencjale rynku. W Aglomeracji Katowickiej jest miejsce na nowe, dobrze przemyślane i zaplanowane centra handlowe – deklaruje Grażyna Melibruda, dyrektor w Dziale Wynajmu Powierzchni Handlowych, JLL.

Nie oznacza to, że właściciele już istniejących projektów mogą spać spokojnie. - Zarządcy trzymają rękę na pulsie i wprowadzają szereg udogodnień dla klientów oraz dbają o dobre relacje z najemcami – dodaje przedstawicielka JLL.

- Konkurencja to tylko motywacja do tego, żeby wykonać swój projekt jak najlepiej potrafimy. A uważam, że Gemini Park Tychy będzie jednym z najnowocześniejszych i największych kompleksów handlowych na całym Górnym Śląsku – deklaruje Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.

Jaka jest strategia przyciągnięcia najemców? Przede wszystkim projekt ma ambicje, by stać się dużym graczem, nie tylko w regionie. Pomóc ma sąsiedztwo takich firm, jak Tesco, Saturn i Obi. - Obiekt wpisze się w koncepcję Power Center o zasięgu ponadregionalnym. Przez sformułowanie Power Center rozumiemy skalę projektu, naturalne uzupełnienie i poszerzenie istniejącej już oferty na terenie funkcjonującym w świadomości klientów jako handlowy – deklaruje Malcharek.

Dodatkowe atrakcje dla klientów to m.in. ścieżki spacerowo-rowerowe, wydzielone, zadaszone miejsca na rowery, czy udogodnienia dla rodzin z dziećmi. Głównym operatorem spożywczym będzie Piotr i Paweł. Obiekt jest skomercjalizowany w 40 proc. Inwestycja wystartuje pod koniec przyszłego roku.

Ale to nie jedyna galeria, która pojawi się w najbliższym czasie w Tychach. Centrum Skałka powstanie w miejscu działających marketów Auchan i OBI. Apollo-Rida planuje utworzenie nowoczesnego obiektu z blisko 100 sklepami o powierzchni 37 tys. mkw. powierzchni GLA.

  • Karola 2016-03-22 10:58:16
    Odbiegając nieco od tematu - podrzucam interesujący portal o podróżach. Piękne zdjęcia, ciekawe relacje, wywiady i artykuły. Polecam! kronikaodkrywcow.pl
  • Mina 2016-03-22 10:45:04
    Odbiegając nieco od tematu - podrzucam interesujący portal o podróżach. Piękne zdjęcia, ciekawe relacje, wywiady i artykuły. Polecam! kronikaodkrywcow.pl


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA