PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Kino w co drugim centrum handlowym. To nie moda, ale konieczność

  • Autor: propertynews.pl
  • 07 cze 2013 10:13

Kino w co drugim centrum handlowym. To nie moda, ale konieczność

W ubiegłym roku sprzedano w Polsce blisko 38,5 mln biletów do kina. - Kinomani to liczna grupa potencjalnych klientów dla całego obiektu handlowego. Dlatego multipleks należy traktować jako podstawę oferty rozrywkowej centrum, którą uzupełniają np. salony gier, kręgielnie czy place zabaw - mówi w rozmowie z Propertynews.pl Tomasz Jagiełło, prezes sieci kin Helios.

REKLAMA

- Obiekty handlowe oparte na dominacji hipermarketu, doskonale znane z pierwszych lat rozwoju rynku galerii, dziś nie dają już gwarancji sukcesu. Według Jones Lang LaSalle, w latach 2002-2012 centra, w których główną siłę napędową stanowi część galeryjna, zwiększyły swój udział w rynku z 50 do 74 proc. Konsekwencją tego trendu jest fakt, że coraz większą rolę, oprócz części handlowej, pełni w galeriach także funkcja rozrywkowa - podkreśla Tomasz Jagiełło. Jak dodaje, najczęściej odzwierciedla się ona w lokalizacji wewnątrz galerii nowoczesnego multipleksu.

Obecnie już prawie 75 proc. obiektów trzech największych sieci multipleksów w Polsce znajduje się w galeriach handlowych. 

- W najbliższych latach należy się spodziewać coraz intensywniejszego korzystania przez konsumentów z powierzchni rozrywkowych. Dlatego coraz rzadziej można usłyszeć o nowo budowanych galeriach, które nie planują wzbogacenia swojej oferty o ekrany kinowe. Wielosalowe multipleksy będzie posiadała aż połowa centrów handlowych, które trafią na rynek w 2013 r. - prognozuje prezes sieci. 

Obecnie w budowie znajdują się kolejne galerie handlowe, w których mają pojawić się multipleksy sieci Helios, m.in. w Nowym Sączu, Gdyni, Kaliszu, Jeleniej Górze, Siedlcach i Łodzi.

- W najbliższych latach planujemy dalszy rozwój. W naszym kraju do dyspozycji widzów jest obecnie ponad tys. ekranów. W Polsce jest miejsce na kolejny tysiąc, m.in. w małych i średnich miastach, w których można zaobserwować duży ruch inwestycyjny na rynku galerii handlowych. To właśnie w nich będzie pojawiać się zdecydowana większość wszystkich powstających w Polsce multipleksów - podsumowuje Tomasz Jagiełło.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA