PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Klienci centrów dostrzegają większy ruch w dni poprzedzające niedziele bez handlu

  • dlahandlu.pl
  • 18 cze 2018 08:37

Klienci centrów dostrzegają większy ruch w dni poprzedzające niedziele bez handlu Fot. shutterstock

Polska Rada Centrów Handlowych, agencja komunikacji marketingowej ITBC Communication oraz agencja badawcza SW Research zrealizowały badanie opinii konsumentów dotyczące postrzegania zakazu handlu oraz związanych z tym zwyczajów i preferencji zakupowych. Badani zdecydowanie dostrzegają wzmożony ruch w dni poprzedzające niedziele objęte zakazem.

REKLAMA

70 proc. badanych deklaruje, że wolny czas spędza w weekendy najczęściej w domu, a 59 proc. wybiera odpoczynek na łonie natury. Spędzanie wolnego czasu w galeriach handlowych deklaruje 13 proc. badanych.

Według 68 proc. badanych, wprowadzenie ustawy ograniczającej handel w niedziele nie wpłynęło na ilość czasu spędzanego z rodziną. 27 proc. respondentów natomiast ma teraz więcej czasu dla siebie (34 proc. w grupie badanych posiadających dzieci w wieku 6-12 lat). 

Badani zdecydowanie dostrzegają jednak znacznie wzmożony ruch w dni poprzedzające niedziele objęte zakazem (zwłaszcza w soboty, ale także w piątki). Jedynie 7 proc. respondentów nie dostrzega takiej zmiany od czasu wprowadzenia ustawy. Wzmożony ruch w piątki i soboty częściej dostrzegają mieszkańcy większych miast.

Badani wśród największych wad wprowadzenia ograniczenia handlu w niedziele wskazują przede wszystkim na ingerencję w wolny wybór (48 proc.), wzmożony ruch w piątki i soboty (47 proc.), a także pozbawienie rozrywki, jaką były niedzielne wyjścia do galerii handlowej (21 proc.. Ponad jedna czwarta badanych nie dostrzega żadnych wad ustawy ograniczającej handel. 40 proc. respondentów zgadza się z wprowadzeniem ustawy ograniczającej handel w niedziele. Niemal drugie tyle jest temu przeciwna, a pozostała jedna czwarta badanych nie ma zdania. Wśród najmłodszej grupy badanych, niezdecydowanych jest aż 31 proc., a wśród mieszkańców wsi ustawę popiera 44 proc. badanych. Również rodzice dzieci w wieku 13-18 lat są grupą, w której ustawa znajduje poparcie większe od średniej (44 proc.).

W niedziele objęte zakazem w centrach handlowych otwarte mogą być wszystkie punkty prowadzące działalność o charakterze usługowym. rozrywkowym oraz gastronomicznym przy jednoczesnym zamknięciu wszystkich pozostałych sklepów. 43 proc. ogółu badanych popiera to rozwiązanie. Co ciekawe, wśród badanych z miast o wielkości 200-500 tys. mieszkańców odsetek ten wynosi aż 51 proc. . Co czwarty badany nie popiera tego rozwiązania, a 31 proc. nie ma zdania w tej sprawie. 33 proc. badanych zdarzyło się odwiedzić centrum handlowe w niedziele objęte zakazem handlu. Spośród nich: 36  proc. skorzystało z oferty rozrywkowej, 30 proc. - gastronomicznej, 28 proc. - usługowej, a 16 proc. wzięło udział w wydarzeniach specjalnych organizowanych przez centra handlowe. 

Badani pytani o to, jak zmieniły się ich zwyczaje związane z odwiedzaniem galerii handlowych, w większości deklarują, że odwiedzają je równie często, ale teraz głównie w tygodniu (37 proc. ) i w soboty (23 proc.). 34 proc. respondentów odwiedza centra handlowe rzadziej (jedna trzecia spośród nich robi zamiast tego więcej zakupów przez Internet). 

Wśród młodszych respondentów (poniżej 44 roku życia) odsetek osób odwiedzających centra handlowe rzadziej jest nieco większy. Nieco ponad połowa (55 proc. )badanych uważa, że centra handlowo- -usługowo powinny być wyłączone z ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele. W największym stopniu zgadzają się z tym respondenci w wieku 35-44 lat (ponad 60 proc. ) oraz mieszkańcy miast 200-500 tys. mieszkańców – 70 proc..

Podobał się artykuł? Podziel się!
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.
REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.