PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Klienci doceniają lokalność centrów handlowych

  • Autor: propertynews.pl
  • 23 lis 2016 14:29

Klienci doceniają lokalność centrów handlowych Kupiec Poznański

Coraz częściej galerie handlowe starają się podkreślać swoje związki z miastami, w których funkcjonują. Działania na poziomie nazw, marketingu czy współpracy z lokalnymi organizacjami to standard. Niektórzy sięgają po mniej powszechne działania, jak tworzenie publikacji pokazujących piękno miasta czy promowanie lokalnej gwary. Czy klienci poszukują lokalności, czy staje się ona modna?

REKLAMA

Duże ośrodki zakupowe na stałe wpisały się w obraz polskich miast. Aż 89 proc. Polaków co najmniej raz w miesiącu odwiedza jedną z funkcjonujących w naszym kraju galerii handlowych, wynika z tegorocznego raportu CBRE "Coś na ząb – jak jemy, gdy kupujemy". Prawie połowa naszych rodaków odwiedza je raz lub kilka razy w tygodniu. Wobec sporego nasycenia rynku - jak podaje Polska Rada Centrów Handlowych - działa ich w naszym kraju ponad 480, każde centrum stara się znaleźć wyróżnik, który pozwoli skłonić klientów do odwiedzin. Szczególną wagę przywiązują do tego obiekty zlokalizowane w dużych miastach, gdzie istnieje zazwyczaj kilka podobnych galerii, zarówno pod względem oferty handlowej oraz rozrywkowej, zakresu usług, jak i ułatwień komunikacyjnych.

Liczy się przywiązanie do miejsca

Patriotyzm lokalny jest od lat ważnym elementem tożsamości. Jak pokazuje najnowsza edycja badania CBOS na temat przywiązania do miejsca zamieszkania, 51 proc. Polaków czuje się przede wszystkim związana ze swoją społecznością lokalną, z miejscowością, w której mieszka. Ma to przełożenie również na zachowania konsumentów. Rośnie popularność produktów rodzimego pochodzenia. Z kolei w przypadku wyboru miejsca zakupów, wzrasta znaczenie charakteru działań podejmowanych przez zarządcę galerii. Bogactwo oferty handlowej nie jest już jedynym wyznacznikiem. Dobrym przykładem obiektu pozycjonującego się w oparciu o tożsamość miejsca jest Kupiec Poznański zlokalizowany w ścisłym centrum miasta.

– Poprzez podejmowane działania chcemy podkreślić związek Kupca Poznańskiego z miastem. Tworzymy m.in. książeczki dla dzieci w atrakcyjny sposób prezentujące najważniejsze miejsca w Poznaniu albo pokazujemy piękno gwary poznańskiej, np. na Facebook. Uważamy, że obecność w ścisłym centrum wręcz obliguje nas do prowadzenia takich działań – mówi Katarzyna Wycinka, dyrektor Centrum Handlowo – Biurowego Kupiec Poznański.

Dość powszechnym zjawiskiem jest również współpraca centrów handlowych z lokalnymi organizacjami pozarządowymi czy sportowymi. Przyjmuje ona różne formy. Od incydentalnej współpracy przy konkretnych akcjach po stałe współdziałania, jak np. kooperacja Kupca Poznańskiego z KKS Lech skutkująca m.in. stałym butikiem klubu w galerii. Można w nim nabyć odzież i gadżety klubowe oraz bilety na mecze.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA