PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Klienci hurtowi szturmują Amazon

  • Autor: PAP
  • 05 maj 2016 15:35

Klienci hurtowi szturmują Amazon Amazon, mat. prasowe

Ostatnie wyniki sklepu Amazon wskazują na szybki wzrost dochodów pochodzący ze sklepu Amazon Business. Łączna wartość produktów sprzedawanych klientom biznesowym i dużym organizacjom wyniosła miliard dolarów.

REKLAMA

Firma nie ujawnia zwykle danych ilościowych na temat wyników poszczególnych działów. Wiceprezes Amazon Business Prentis Wilson poinformował jedynie, że w Amazon Business założono już 300 tys. kont użytkowników biznesowych. Za pośrednictwem sklepu, który istnieje od nieco ponad roku, sprzedano już artykuły o łącznej wartości 1 mld dol. Ponad połowa sprzedaży obejmowała towary wystawione w ramach platformy przez 30 tys. zewnętrznych sprzedawców hurtowych.

Sklep oferuje m.in. darmową dostawę w ciągu 48 godzin od złożenia zamówienia o wartości powyżej 49 dol., dzielenie metod płatności, dostosowywanie wyświetlanych kategorii produktów do profilu firmy, specjalne zniżki cenowe, autoryzację zamówień przez pracowników organizacji. W Amazon Business znajduje się dziś ok. 9 mln produktów przeznaczonych dla sektora przedsiębiorstw, usług i biznesu, takich jak wyposażenie biur, sprzęt informatyczny, medyczny czy też maszyny przemysłowe.

Wilson w rozmowie z "Forbesem" wyjaśnia, że powstanie działu było wynikiem rosnącego zapotrzebowania klientów biznesowych na dokonywanie hurtowych zakupów produktów dostępnych w sklepie Amazon.

"Nasi klienci przyzwyczaili się do detalicznych zakupów w konsumenckim sklepie Amazon. Coraz częściej otrzymywaliśmy pytania o możliwość udostępnienia im miejsca, w którym w równie wygodny sposób mogliby dokonywać zakupów na potrzeby firm i organizacji" - wyjaśnia Wilson.

"Amazonowi udało się opracować bardziej wydajny model sprzedaży hurtowej, zapewniający szybkie zakupy, najniższe ceny oraz dostęp do sprawdzonych pośredników sprzedaży hurtowej" - ocenił w rozmowie z Bloomberg Technology Andy Hoar, analityk Forrester Research.

"Forbes" podkreśla, że głównym czynnikiem przyciągającym klientów biznesowych do Amazon Business jest dostępność zniżek cenowych dla odbiorców hurtowych - w ramach różnego typu promocji sprzedaje się tam 5 z 9 mln dostępnych artykułów i produktów.

Forrester Research prognozuje, że w 2020 r. Amazon może kontrolować 12 proc. sprzedaży towarów i artykułów w modelu B2B. Największymi konkurentami Amazon Business są - według Fortune - sprzedawcy od dekad działający na tym rynku: Office Depot i Staples.

Obecnie sklep dostępny jest jedynie na terenie Stanów Zjednoczonych, firma nie ujawniła daty uruchomienia tej usługi na innych rynkach. Amazon Business stanowi ciągle ułamek ogólnych dochodów firmy, które w ostatnim kwartale osiągnęły poziom 30 mld dol., w tym 10 mld dol. pochodzących ze sprzedaży usług sieciowych w ramach Amazon Web Services.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA