PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Klienci na zakupach, złodzieje na łowach. Co z ochroną?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 15 gru 2017 14:02

Klienci na zakupach, złodzieje na łowach. Co z ochroną? fot. Pixabay

Dla centrów i galerii handlowych świąteczny okres to czas wzmożonego ruchu klientów, ale i większej aktywności kieszonkowców. Firmy zajmujące się ochroną, w porozumieniu z administratorami, stawiają na stałe działania zabezpieczające, ale to za mało. - Potrzebna jest zmiana podejścia, bo ilość nie jest równoznaczna z jakością. Widać pozytywne trendy, choć jest jeszcze sporo do zrobienia, co zależy głównie od administratorów centrów handlowych – mówią eksperci od ochrony.

REKLAMA

Galerie handlowe przeżywają szturm klientów. Tłumy będą w dużych obiektach handlowych także i po świętach. Druga fala czeka bowiem na atrakcyjne promocje i wyprzedaże, które potrwają aż do lutego.

- Każdy okres wzmożonego ruchu w galeriach handlowych czy sklepach wielkopowierzchniowych wiąże się z większą aktywnością osób trudniących się procederem przestępczym. W tym zakresie możemy mówić, zarówno o drobnych kradzieżach kieszonkowych, jak i związanych z przestępczością samochodową, poczynając od włamań do zaparkowanych pojazdów i kradzieży pozostawionego w nich mienia, a kończąc nawet na kradzieżach samochodów – mówi Marcin Ancuta, specjalista od bezpieczeństwa z RR Security. Jego zdaniem złodzieje korzystają przede wszystkim z tego, że do obiektów przybywa więcej niż zazwyczaj ludzi, którzy pochłonięci są głównie zakupami. - Nie przywiązują bacznej uwagi, do pozostawianych, w widocznych miejscach, w pojazdach przedmiotów, które stają się łatwym łupem złodziei. Klienci nie zwracają też uwagi na portfele, które stają się łupem kieszonkowców – dodaje Marcin Ancuta.

Według policji, aktywność złodziei w okresie przedświątecznym rośnie, choć można zaobserwować pozytywny trend. Wzrost ten zauważalny jest od początku miesiąca świątecznego - w porównaniu do poprzednich miesięcy, jednakże z każdym kolejnym rokiem prowadzone statystyki wskazują spadek przestępstw kradzieży kieszonkowych. – W galeriach handlowych możemy mówić nawet o kilkakrotnym wzroście kradzieży w stosunku do tzw. „normalnego okresu”. Dotyczy to też np. imprez wyprzedażowych, gdzie powstają większe skupiska ludzi. Mamy wtedy 2-3 razy więcej klientów, a pracowników ochrony pozostaje tyle samo na posterunku. Trudno oszacować, o ile wzrasta aktywność złodziei w takich okresach, bo opieramy się tylko na zgłoszonych przypadkach, a wiele osób nie zawiadamia o tym – mówi Krzysztof Kubiciel, wiceprezes City Security, długoletni szef bezpieczeństwa w jednym z największych obiektów handlowych w Polsce. I ostrzega: - Pamiętajmy, aby dokumentów, kart i gotówki nie trzymać w jednym miejscu, tylko rozlokować w różnych miejscach – np. część w portfelu, część w jednej kieszeni, a część – w innej. Poza tym złodzieje czekają na to, aż klienci zostawią zakupy w samochodzie i wrócą do centrum, aby kontynuować zakupy. Kieszonkowcy przecież obserwują swój potencjalny cel, zanim dokonają kradzieży.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.