PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Klienci nie zrezygnują z zakupów w centrach handlowych, ale e-commerce rośnie w siłę

  • Autor: Propertynews.pl
  • 24 lut 2012 13:00

Klienci nie zrezygnują z zakupów w centrach handlowych, ale e-commerce rośnie w siłę

Zakupy przez internet cieszyły się większym zainteresowaniem klientów w całej Europie w czasie ostatnich Świąt Bożego Narodzenia, podczas gdy ogólny poziom sprzedaży detalicznej pozostał na tym samym poziomie - podaje raport CBRE. Bezpośrednio na wzrost sprzedaży on-line ma coraz większa popularności nowych technologii, ale także możliwość uniknięcia tłumów w centrach handlowych.

REKLAMA

Firma CBRE zauważa rosnące zainteresowanie zakupami przez internet, szczególnie w krajach Unii Europejskiej - w ostatnim roku odnotowano 8-mio procentowy wzrost wszystkich sprzedaży on-line. Największy wzrost wartości zakupów przez internet odnotowano w Wielkiej Brytanii, Szwecji, Rosji i w Czechach.

- Coraz częściej konsumenci odkładają zakupy świąteczne na ostatni moment, licząc na wcześniejsze wyprzedaże. Przełożyło się to w niektórych krajach na samospełniającą się przepowiednię i sieci handlowe wprowadzają przeceny już na tydzień lub dwa przed Świętami - mówi Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w firmie CBRE.

Jej zdaniem to właśnie jest przyszłość nowoczesnego handlu i wielkie wyzwanie dla sieci handlowych. - Ludzie nie zrezygnują z zakupów w tradycyjnych sklepach, szczególnie w okresie świątecznym, gdy przyciągają atrakcyjne dekoracje. Ale połączenie formy tradycyjnych zakupów z możliwością zakupów przez internet, marketingiem na portalach społecznościowych oraz obecnością na platformach mobilnych, będzie oznaczać po prostu sukces.

corocznego badania wyników sprzedaży w Europie w grudniu 2011 roku, wynika, że postępujący kryzys gospodarczy w strefie euro, spadek zaufania konsumentów i strach przed pogłębieniem się recesji, wpłynęły na przemysł świąteczny w krajach europejskich, gdzie po raz kolejny odnotowano relatywnie niski poziom sprzedaży, ze wzrostem o jedynie 0,1 proc. w porównaniu do roku 2010.

Najniższy poziom sprzedaży wystąpił w państwach strefy Euro - spadek o 1,6 proc. w grudniu 2011 w porównaniu do roku poprzedniego, co odzwierciedla niepewność ekonomiczną klientów w krajach członkowskich. Przeciwieństwo stanowi handel w Rosji, gdzie zakupy cieszyły się dużym powodzeniem w czasie ostatnich świąt - wzrost o 9,5 proc. (w porównaniu do 2010) w grudniu i o 16,1 proc. w ciągu ostatnich 2 tygodni miesiąca. Również klienci z Polski byli bardzo aktywni podczas zakupów świątecznych - wzrost sprzedaży o 8,6 proc. w porównaniu do tego samego okresu w roku 2010.

Zobacz cały raport - Retail sales stall in Europe over Christmas but online retailing keeps on growing


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA