PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Klienci nie zrezygnują z zakupów w centrach handlowych, ale e-commerce rośnie w siłę

  • Autor: Propertynews.pl
  • 24 lut 2012 13:00

Klienci nie zrezygnują z zakupów w centrach handlowych, ale e-commerce rośnie w siłę

Zakupy przez internet cieszyły się większym zainteresowaniem klientów w całej Europie w czasie ostatnich Świąt Bożego Narodzenia, podczas gdy ogólny poziom sprzedaży detalicznej pozostał na tym samym poziomie - podaje raport CBRE. Bezpośrednio na wzrost sprzedaży on-line ma coraz większa popularności nowych technologii, ale także możliwość uniknięcia tłumów w centrach handlowych.

REKLAMA

Firma CBRE zauważa rosnące zainteresowanie zakupami przez internet, szczególnie w krajach Unii Europejskiej - w ostatnim roku odnotowano 8-mio procentowy wzrost wszystkich sprzedaży on-line. Największy wzrost wartości zakupów przez internet odnotowano w Wielkiej Brytanii, Szwecji, Rosji i w Czechach.

- Coraz częściej konsumenci odkładają zakupy świąteczne na ostatni moment, licząc na wcześniejsze wyprzedaże. Przełożyło się to w niektórych krajach na samospełniającą się przepowiednię i sieci handlowe wprowadzają przeceny już na tydzień lub dwa przed Świętami - mówi Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w firmie CBRE.

Jej zdaniem to właśnie jest przyszłość nowoczesnego handlu i wielkie wyzwanie dla sieci handlowych. - Ludzie nie zrezygnują z zakupów w tradycyjnych sklepach, szczególnie w okresie świątecznym, gdy przyciągają atrakcyjne dekoracje. Ale połączenie formy tradycyjnych zakupów z możliwością zakupów przez internet, marketingiem na portalach społecznościowych oraz obecnością na platformach mobilnych, będzie oznaczać po prostu sukces.

corocznego badania wyników sprzedaży w Europie w grudniu 2011 roku, wynika, że postępujący kryzys gospodarczy w strefie euro, spadek zaufania konsumentów i strach przed pogłębieniem się recesji, wpłynęły na przemysł świąteczny w krajach europejskich, gdzie po raz kolejny odnotowano relatywnie niski poziom sprzedaży, ze wzrostem o jedynie 0,1 proc. w porównaniu do roku 2010.

Najniższy poziom sprzedaży wystąpił w państwach strefy Euro - spadek o 1,6 proc. w grudniu 2011 w porównaniu do roku poprzedniego, co odzwierciedla niepewność ekonomiczną klientów w krajach członkowskich. Przeciwieństwo stanowi handel w Rosji, gdzie zakupy cieszyły się dużym powodzeniem w czasie ostatnich świąt - wzrost o 9,5 proc. (w porównaniu do 2010) w grudniu i o 16,1 proc. w ciągu ostatnich 2 tygodni miesiąca. Również klienci z Polski byli bardzo aktywni podczas zakupów świątecznych - wzrost sprzedaży o 8,6 proc. w porównaniu do tego samego okresu w roku 2010.

Zobacz cały raport - Retail sales stall in Europe over Christmas but online retailing keeps on growing

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA