PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Klienci zadowoleni z nowych przepisów dotyczących e-commerce

  • dlahandlu.pl
  • 16 kwi 2015 10:48

Już 60 proc. osób robiących zakupy w internecie wie, że ma prawo odstąpić od umowy kupna w ciągu 14 dni, wynika z badania zrealizowanego przez firmę ARC Rynek i Opinia dla Poczty Polskiej.

REKLAMA

Wydłużenie czasu na odstąpienie od umowy z 10 do 14 dni jest najbardziej rozpoznawalną i najlepiej ocenianą przez respondentów zmianą prawa.

–  Nowa ustawa o prawach konsumenta wzmocniła bezpieczeństwo zakupów dokonywanych przez internet. Jasność praw i obowiązków obu stron transakcji sprzyja szybkiemu rozwojowi branży e-commerce. Poczta Polska chcąc ułatwić sklepom realizację obowiązków ustawowych i uprościć procedurę zwrotu dla klientów oferuję usługę eZwroty– mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej.

75 proc. badanych ocenia, że zmiany w prawie wpłyną pozytywnie na sytuację konsumentów. Stosunkowo nisko ankietowani ocenili zmiany przyznające dodatkowe prawa właścicielom sklepów: tylko 17 proc. osób jako najbardziej korzystne wskazało prawo sprzedawców do wstrzymania się ze zwrotem pieniędzy do czasu otrzymania od konsumenta towar

39 proc. internautów przynajmniej raz odesłało z powrotem zakupiony w sieci towar. Zdecydowana większość z nich - 85 proc., nie napotkała przeszkód chcąc odstąpić od umowy kupna zawartej na odległość. Osoby, które miały problemy w czasie procedury zwrotu, jako najczęstszą ich przyczynę wskazywały długi czas oczekiwania na uznanie zwrotu oraz trudności ze zwrotem gotówki. Do rzadkości należał brak możliwości kontaktu ze sprzedawcą lub złośliwe komentarze z jego strony.

Tylko 9 proc. osób kupujących w sieci przyznaje, że płatności internetowe sprawiają im trudność. 39 proc. osób przynajmniej raz dostało wadliwy lub niezgodny z zamówieniem towar. Niektórzy z nich zrezygnowali ze zwrotu z powodu niewiedzy na temat przysługujących im praw - 21 proc., inni dlatego, że nie wiedzieli jak to zrobić - 16 proc. Z kolei 18 proc. osób zdecydowało się na zwrot, ale spotkali się oni z odmową przyjęcia towaru. W tej grupie mieszczą się zarówno ci, którzy zostali niesłusznie odprawieni z kwitkiem, jak i ci którzy nie dopełnili warunków odstąpienia od umowy np. dotyczących terminu zwrotu.

– Widać, że istnieje potrzeba jeszcze dokładniejszych informacji o warunkach transakcji i obowiązkach obu stron umowy. Tylko 41 proc. badanych jest zdania, że informacje o prawach konsumentów są łatwo dostępne na stronach sklepów – podkreśla członek zarządu ARC Marek Lekki.
 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Janusz 2015-04-17 13:45:07
    75% Klientów może tak, ale przedsiębiorców to raczej nie. Nowa ustawa zwiększyła istotnie tylko prawa konsumentów, zapominając o ochronie sprzedawców. Trudno się dziwić, skoro nową ustawę nazywa się w skrócie "ustawa konsumencka". 14 dni na zwrot zamiast 10, rok na zwrot (jeśli nie poinformuje nas sprzedawca) zamiast pól roku. Wydłużanie tych terminów na pewno nie będzie niosło za sobą zadowolenia przsedsiębiorców. Poza tym, zobaczcie sami porównanie starej i nowej ustawy na tym blogu w tabelce prokonsumencki.pl/blog/zwrot-towaru-zakupionego-przez-internet-przez-konsumenta-nowa-ustawa-konsumencka/ Czy ktoś ma jakieś wątpliwości, że to gloryfikacja konsumenta?

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA