PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Klient pod lupą laboratoriów przyszłości ECE

  • Autor: propertynews.pl
  • 15 paź 2014 20:45

Klient pod lupą laboratoriów przyszłości ECE

Nie można walczyć z e-handlem. Trzeba śledzić i analizować trendy, aby jak najlepiej zrozumieć i przewidzieć potrzeby konsumentów, a następnie połączyć doświadczenia on- i offline - tłumaczy Jarosław Szymczak, dyrektor regionalny ds. zarządzania centrami handlowymi ECE Projektmanagement Polska.

REKLAMA

Generacja Y najchętniej komunikuje się w sieci. Jak wskazują ostatnie badania, przeciętny użytkownik smartfona spogląda na ekran swojego urządzenia 150 razy dziennie, średnio co 10 minut.

Rozwój technologii i idące za tym zmiany zachowań konsumenckich odzwierciedla dynamiczny rozwój e-handlu. W tym roku jego wartość wyniesie 4,2 mld euro, w przyszłym 5 mld euro. Jak reagują na to zarządcy centrów handlowych?

- Nie można walczyć z e-handlem. Trzeba śledzić i analizować trendy, aby jak najlepiej zrozumieć i przewidzieć potrzeby konsumentów, a następnie połączyć doświadczenia on- i offline - tłumaczy Jarosław Szymczak, dyrektor regionalny ds. zarządzania centrami handlowymi ECE Projektmanagement Polska. - Zajmują się tym powołane przez nas laboratoria przyszłości. Uczymy się przez doświadczenie. W Niemczech wprowadzamy aplikację Center App. Do naszego projektu przystąpiło 250 najemców i 30 centrów handlowych. Osoba wchodząca do galerii jest rozpoznawana jako nasz potencjalny klient, który na swoje urządzenie mobline otrzymuje aktualną ofertę dostępną w danym obiekcie - mówi Jarosław Szymczak.

Wśród nowości technologicznych, które dostępne są na terenie centrów należących do ECE, dużą popularność zdobywają m.in.: nawigacja 3D, wirtualnie prowadząca do sklepów i pokazująca ich ofertę, ściana interaktywna, multimedialne kioski, cyfrowy plac zabaw dla dzieci i oczywiście darmowe Wi-Fi. Klienci korzystają też z interaktywnych punktów foto, gdzie zrobione zakupy można natychmiast skonsultować ze znajomymi przesyłając im zdjęcie danej rzeczy.

W praktyce okazuje się jednak, że część wprowadzanych rozwiązań nie znajduje uznania klientów. ECE zrezygnowało m.in. z interaktywnych punktów informacyjnych, obsługiwanych przez awatara, który nie zyskał akceptacji kupujących. Podobny los spotkał salę multimedialną i automatyczną szatnię. Nie trafiony okazał się też pomysł punktów check-in z dostępem do portali społecznościowych, ponieważ odwiedzający centra woleli korzystać ze swoich urządzeń mobilnych. Ale specjaliści w laboratoriach przyszłości nie składają broni, czujnie obserwują klientów i ich upodobania. - Pracujemy nad następnymi pomysłami. Nie chcemy czekać aż e-commerce nas zawojuje - zapowiada Jarosław Szymczak.

 


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA