PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Kluczowym kryterium wyboru sklepu nadal jest cena

  • dlahandlu.pl
  • 23 sty 2018 07:35

Kluczowym kryterium wyboru sklepu nadal jest cena fot. Pixabay

Jak wynika z raportu Market Side „Sieci spożywcze”, konsumenci najchętniej wybierają sieci, które od lat dbają o to, by być postrzegane jako atrakcyjne cenowo. Wydaje się, że kluczowym elementem wpływającym na zadowolenie klientów z zakupów jest więc nadal cena, choć połączona z akceptowalną jakością.

REKLAMA

Przypomnijmy, że według raportu najczęściej odwiedzaną siecią w Polsce jest Biedronka. W ciągu ostatniego miesiąca było w niej 85 proc. Polaków. Dla 46 proc. z nas Biedronka jest najczęstszym miejscem zakupów spożywczych. Odwiedzalność Biedronki wzrosła od 2012 roku o 25 punktów procentowych.

- Klienci są najbardziej zadowoleni ze sklepów dyskontowych oraz z hipermarketów Auchan, które od lat „zbijają ceny zawodowo”. Wydaje się, że kluczowym elementem wpływającym na zadowolenie jest więc cena, połączona z akceptowalną jakością – czytamy w raporcie.

- Nieco słabsze jest zadowolenie z kolejnych sieci: hipermarketów Tesco, Piotra i Pawła, Dino czy Carrefour Market. Odstająca od innych sklepów Żabka to po prostu inny koncept sklepu, z założenia nie obsługujący części potrzeb konsumenta – oceniają autorzy raportu.

Do zakupów w Biedronce przyciągają konsumentów przede wszystkim: atrakcyjne ceny i duży wybór produktów. Natomiast odstraszają do zakupów: kolejki i bałagan.

30 proc. ankietowanych wskazało, że w sklepach sieci Biedronka podobają im się atrakcyjne ceny, a 25 proc. – atrakcyjny asortyment i duży wybór. 11 proc. osób podoba się „wszystko, ogólnie”. Co ciekawe, promocje i okazje cenowe przyciągają tylko 10 proc. ankietowanych. Sugerowałoby to, że Biedronka z sukcesem wbudowała swój wizerunek taniej sieci, w którym znajdziemy „codziennie niskie ceny”.

Natomiast jedynie 7 proc. osób zadeklarowało, ze robi zakupy w Biedronce, bo jest blisko i „po drodze”, a 6 proc. – ze względu na miłą obsługę.

Z kolei to, co najbardziej nie podoba się konsumentom w Biedronce, to kolejki. Tak wskazało 22 proc. badanych. 10 proc. ankietowanych przeszkadza w Biedronce „bałagan, brud i brzydki zapach”, a 9 proc. – mały wybór, nieatrakcyjny asortyment i braki towarów. Podobny odsetek wskazał na to, że sklepy Biedronki są ciasne i zbyt małe, a 7 proc. nie podobała się obsługa sklepu, a 6 proc. – tłok.

Na nieatrakcyjne ceny w Biedronce wskazało 3 proc. badanych.

Raport Market Side wskazuje, że druga najbardziej popularna sieć to Lidl, w którym w „ostatnim miesiącu” zakupy zrobiło 52 proc. badanych. Lidl również odnotował od 2012 roku bardzo duży wzrost odwiedzalności. Jest najczęstszym miejscem zakupów dla 9 proc. Polaków. W odróżnieniu od Biedronki ma wielu klientów okazjonalnych, którzy mają inny, najczęstszy sklep.  Na trzecim miejscu znalazł się Kaufland, nazywany czasami hipermarketem dyskontowym. Zakupy w nim robi 34 proc. Polaków, dla 7 proc. jest to najczęstszy sklep. 

Na kolejnych miejscach uplasowały się hipermarkety Auchan, zwykłe sklepy osiedlowe, supermarkety i hipermarkety Tesco, sklepy Żabka, Netto, Intermarche, hipermarkety Carrefour, Społem i inne sieci.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - IMMOCHAN Partner serwisu - METROPROPERTIES

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA