PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Kolejka po Żabkę

  • Autor: Puls Biznesu
  • 22 gru 2016 09:33

Kolejka po Żabkę fot. Żabka

Największe światowe fundusze private equity i tajski król detalu chcą kupić sieć sklepów Żabka od MEP. Fundusz wycenia ją na 5 mld zł - pisze Puls Biznesu.

REKLAMA

Główni chętni to największe międzynarodowe fundusze private equity, które mają duże wolne zasoby gotówki i jeżdżą po całym świecie w poszukiwaniu atrakcyjnych celów do przejęcia. Na czele listy jest fundusz TPG, zarządzający 74 mld USD aktywów, który ma w portfolio takie marki konsumenckie jak Burger King czy Cirque du Soleil. Tuż za nimi jest fundusz BC Partners, który był bardzo bliski kupna Żabki przy poprzednim przetasowaniu właścicielskim, a niedawno przegrał o włos rywalizację z Mid Europa Partners (MED) o rumuńskie Profi, co zaostrzyło apetyt funduszu.

Kupnem Żabki jest też zainteresowany fundusz Hellman & Friedman Private Equity, który wraz z Adventem International był na krótkiej liście potencjalnych nabywców Allegro.

Zainteresowanie tak dużych graczy naszym krajem świadczy o rosnącej dojrzałości rynku i atrakcyjności pojawiających się na nim spółek. Kupnem Żabki zainteresowany jest także fundusz CVC Capital Partners. Ofertę wstępną na Żabkę złożył też CP All, który prowadzi sieć sklepów 7-Eleven w Tajlandii.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA