PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Kolejne międzynarodowe sieci wejdą do polskich centrów handlowych

  • Autor: Propertynews.pl
  • 20 cze 2011 09:19

Kolejne międzynarodowe sieci wejdą do polskich centrów handlowych

Do końca roku na rynku najemców centrów handlowych zadebiutuje co najmniej pięć międzynarodowych sieci handlowych. Będą to: francuska sieć z odzieżą dla dzieci 3 Pommes, szwedzka sieć marketów Jula oferująca artykuły dla majsterkowiczów, turecka marka odzieżowa LC Waikiki, włoska marka odzieżowa Oviesse i amerykańska sieć sklepów dla dzieci Toys R Us - poinformowała portal Propertynews.pl agencja DTZ.

REKLAMA

- Relatywnie stabilna sytuacja ekonomiczna w Polsce w latach 2009 - 2010, w porównaniu do innych krajów w Europie, wpłynęła na decyzje o wejściu na rynek nowych międzynarodowych marek, także tych celujące w klientów średnio i nisko zamożnych klientów - wyjaśnia Olga Drela, analityk Rynku Nieruchomości Handlowych, Dział Doradztwa i Analizy Rynku, DTZ.

Jak dodaje, wiele sieci skorzystało już z okazji, wchodząc do dobrych projektów na miejsce tych, które zbankrutowały. - Do nowych marek, które w ostatnim czasie zainicjowały swoją obecność w Polsce, należą: 3 Suisses, Carolina Herrera, Diva, Dune, Digel, G-Star Raw, iBlues, Muji, Oddji, Peacock's, Petit Bateau, Phenome, Red Valentino i Rubbabu - wymienia Olga Drela.

Jak informuje DTZ, popyt na powierzchnie handlowe ze strony najemców utrzymuje się na wysokim poziomie. Sieci handlowe chętnie rozwijają się poprzez franczyzę, co pozwala zmniejszyć koszty i zaistnieć w mniejszych miastach. - Korzystając z korzystnych warunków ekonomicznych ekspansję zapowiadają także obecne na polskim rynku marki, m.in.: Cinema City, Deichmann, Douglas, H&M, L'Occitane, New Yorker, Rossmann czy TK Maxx - zapowiada analityk DTZ.

Plany sieci handlowych przekładają się na wskaźnik pustostanów w centrach handlowych. DTZ prognozuje stabilizację wskaźników niewynajętej powierzchni. - W gorszych obiektach stopa pustostanów może wzrosnąć, wydłuży się także czas poszukiwania nowego najemcy. Większość nowych projektów, oddanych do użytku w ostatnich miesiącach, osiągała jednak stopę wynajęcia na poziomie 70 - 85 proc. w mniejszych miastach, aż do 85 -98 proc. w głównych miastach - podsumowuje.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA