PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Kolejny etap budowy dworca Łódź Fabryczna

  • Autor: PAP
  • 07 sie 2014 14:59

Rozpoczęły się prace związane z montażem konstrukcji dachu dworca Łódź Fabryczna. Jednocześnie kontynuowane są prace przy podziemnej części obiektu. Zakończenie budowy planowane jest na wrzesień 2015 r.

REKLAMA

Jak powiedział na konferencji prasowej w czwartek kierownik budowy dworca Aziz Huseynov, roboty budowlane prowadzone są równolegle na trzech poziomach. Wznoszona jest metalowa konstrukcja dachu, który w najwyższym miejscu będzie miał 16 m wysokości.
Jednocześnie trwają prace podziemne na głębokości ok. 20 m związane z budową płyty dennej dworca oraz prace przy tzw. głowicy zachodniej. Będzie to obszar przed dworcem, na którym będą znajdować się tory służące do manewrowania pociągami. Obecnie na tym obszarze wykonywane są ściany szczelinowe i strop. "Ściany zostaną zamknięte stropem, a potem zejdziemy jeszcze niżej, aby zamknąć całą konstrukcję płytą denną" - dodał.

Montaż dachu będzie realizowany etapami. Obecnie zakończona została budowa głównej konstrukcji stalowej, która wkrótce będzie rozbudowywana o kolejne metalowe elementy. Dopiero na nich umieszczane będą szklane panele tworzące dach. Według kierownika budowy, ukończenie tego etapu nastąpi dopiero w przyszłym roku, zaś dokładny termin zależy m.in. od tego, czy pogoda pozwoli na prowadzenie budowy zimą.

Równocześnie trwają też prace związane z przebudową i modernizacją układu drogowego w okolicach dworca. Ekipy demontują dawny wiadukt kolejowy nad ul. Tramwajową. Huseynov zaznaczył, że prace przy demontażu także muszą odbywać się etapami, ze względu na konieczność zachowania dróg dojazdowych na budowę dworca. Pierwszy etap rozbiórki właśnie się kończy, natomiast ostateczny demontaż nastąpi dopiero po ukończeniu tunelu dworca, prawdopodobnie w przyszłym miesiącu.

Dworzec Łódź Fabryczna jest częścią Nowego Centrum Łodzi oraz istotnym elementem tzw. węzła multimodalnego, który ma połączyć kolej aglomeracyjną i konwencjonalną, autobusową komunikację dalekobieżną, komunikację miejską oraz prywatny transport samochodowy.

Obiekt będzie miał trzy poziomy. Na pierwszym znajdzie się dworzec kolejowy z poczekalnią, kasami i obiektami komercyjnymi. Powstanie tu też wielostanowiskowy przystanek autobusowy dla autobusów dalekobieżnych i trzykondygnacyjny podziemny parking dla samochodów i rowerów. Na drugim poziomie - 16,5 metra pod ziemią - znajdzie się stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami. Natomiast na poziomie "zero" będą główne wejścia do budynku dworca.

Wykonawcą inwestycji na zlecenie PKP PLK, PKP SA i miasta jest konsorcjum Torpol-Astaldi-PBDiM-Intercor. Jej koszt ma wynieść 1,75 mld zł brutto.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA