PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Kolor ma znaczenie. Jak wykorzystać barwy w gastronomii

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 23 lis 2017 11:57

Kolor ma znaczenie. Jak wykorzystać barwy w gastronomii fot. mat. prasowe

Kolory wykorzystane do wystroju restauracji mogą współgrać z serwowanymi w niej potrawami. Przemyślana koncepcja kolorystyczna dań, jadłospisu, ulotek reklamowych i wnętrza przyciągnie klientów i wyróżni lokal wśród wielu powstających restauracji.

REKLAMA

Każdy posiłek zaczynamy od spojrzenia na danie. Atrakcyjny wygląd i zapach są obietnicami smaku. Zapewne dlatego dość rzadko szefom kuchni przychodzi do głowy serwowanie mięsa lub deserów barwionych na zielono czy niebiesko. Co więcej, wystarczy zapytać kilku znajomych, żeby potwierdzić, że niebieskie potrawy zniechęcają do jedzenia. Przeprowadzono nawet eksperyment, polegający na zabarwieniu tej samej potrawy na różne kolory - niebieskie były wybierane najrzadziej. Barwy są dla nas ważniejsze, niż myślimy.

Żartobliwie przyznajemy, że każdy Polak zna się na chorobach, sporcie, motoryzacji, a od niedawna także na jedzeniu. Stacje telewizyjne serwują nam różnorodne programy kulinarne, które zmieniają nasze oczekiwania związane z potrawami. Pojawiają się restauracje oferujące dania różnych kuchni świata, popularność zyskują food trucki, z których zjemy dania typu fast food, jednak przygotowane z najwyższą starannością. Dlatego, wraz z pojawieniem się szerokich możliwości wyboru menu, praktycznie każdemu z nas przestało wystarczać, że jedzenie w restauracji po prostu jest. Oczekujemy, że będzie wyjątkowo smaczne, kolorowe, przyrządzone ze świeżych, sezonowych produktów, atrakcyjnie podane w ciekawych wnętrzach. A to nie łatwe i wymaga znajomości wielu obszarów rynku restauratorskiego. Także tego związanego z designem i wyposażeniem wnętrz.

Pierwsze wrażenie – kolor ma znaczenie

Do każdej restauracji klientów przyciąga przede wszystkim smaczna kuchnia. Jednak jak przekonuje powiedzenie - jemy oczami. A to oznacza, że należy położyć szczególny nacisk na dobór odpowiednich barw i kolorów – dań i elementów wyposażenia.

Jeśli wrócimy pamięcią lub poszukamy zdjęć restauracji (nawet tych kategorii S) sprzed kilkudziesięciu lat, dostrzeżemy szarość, smutek i nostalgię. Boazeria na ścianach, plastikowe obrusy, aluminiowe sztućce, nie zachęcały do odwiedzin w restauracjach. Klient trzymając w ręku menu, które często było kartką papieru z wypisanymi na maszynie nazwami dań wraz z ich gramaturą, miał ochotę od razu wyjść. Na szczęście te czasy odeszły. Dzisiejsi restauratorzy są świadomi znaczenia koloru w restauracji. Wiedzą, że czerwień powoduje szybszy przepływ krwi i podnosi ciśnienie, w wyniku czego wzmaga się apetyt. Pomarańczowy stymuluje dopływ tlenu do mózgu, zwiększa aktywność umysłową, co wpływa na uczucie komfortu i również zwiększa apetyt. Oczywiście nie każda restauracja musi być barem szybkiej obsługi, dlatego bez dłuższych poszukiwań (zwłaszcza w miastach) możemy znaleźć restaurację z dominującym zielonym, uspokajającym, kolorem. Wiele lokali wybiera jasne, pastelowe dekoracje i wyposażenie wierząc, że tym samym sprawia radość klientom i wprowadza ich w dobry nastrój.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.