PARTNERZY
PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Komputronik podliczył zyski i straty. Bilans na lekkim minusie

  • Autor: propertynews.pl
  • 16 lut 2016 11:57

Komputronik podliczył zyski i straty. Bilans na lekkim minusie Komputronik

Komputronik w pierwszych trzech kwartałach roku obrotowego 2015/2016 odnotował skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 1,65 mld zł. Skonsolidowany zysk ze sprzedaży brutto był na poziomie 128,7 mln zł, co w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku rozliczeniowego stanowi spadek o 3,56 proc.

REKLAMA

W okresie tym uruchomiony został nowy magazyn centralny, otwarto nowe salony, w tym flagowy Komputronik Megastore w Warszawie oraz drugi salon outlet.

Łączna sprzedaż we wszystkich kanałach detalicznych, tj. w salonach i w sklepie internetowym, a także inicjowana w Internecie, wzrosła o 13 proc. W przypadku spółek IT z Grupy również odnotowano wzrost przychodów o dynamice ponad 150proc. przy silnej presji na marże. W całym roku obrachunkowym 2015/2016, planowane przychody w spółkach Komputronik Biznes, Komputronik API i Movity mają osiągnąć poziom 220 mln zł.

Spółka wypracowała 20,4 mln zł EBITDA wobec 32 mln zł EBITDA rok wcześniej (spadek o 37,05proc.).

Udział kosztów sprzedaży oraz ogólnego zarządu w przychodzie ze sprzedaży kształtował się na poziomie 7,1proc., natomiast koszty działalności na poziomie skonsolidowanym wyniosły 117,2 mln zł, co w dynamice rocznej oznacza wzrost o 11,4 proc..

- Dużym przedsięwzięciem była zmiana lokalizacji magazynu centralnego oraz szereg inwestycji związanych z wdrożeniem i przeszkoleniem pracowników. Obecnie magazyn zapewnia nam już przygotowanie na większy obrót towarowy, co pozwoli na dalszy rozwój asortymentu. Dodatkowa przestrzeń magazynowa była warunkiem koniecznym do dalszej rozbudowy asortymentu RTV i AGD, a także tworzenia submarki Komputronik Home. Obecnie klienci sklepu internetowego mają już do dyspozycji kilkanaście tysięcy produktów z 9 nowych kategorii produktowych – komentuje Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Komputronik.

Poza inwestycją w nowy magazyn, do przyczyn wzrostu kosztów w ostatnich 3 kwartałach należy zaliczyć otwarcie centrum obsługi klientów, które z kolei pozwoli na zwiększenie penetracji rynku, a także rozbudowę zespołu pracowników odpowiedzialnych za nowe kategorie produktowe oraz inwestycje w obszarze spółek biznesowych, tłumaczy spółka.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA