PARTNERZY
PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Komputronik podliczył zyski i straty. Bilans na lekkim minusie

  • Autor: propertynews.pl
  • 16 lut 2016 11:57

Komputronik podliczył zyski i straty. Bilans na lekkim minusie Komputronik

Komputronik w pierwszych trzech kwartałach roku obrotowego 2015/2016 odnotował skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 1,65 mld zł. Skonsolidowany zysk ze sprzedaży brutto był na poziomie 128,7 mln zł, co w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku rozliczeniowego stanowi spadek o 3,56 proc.

REKLAMA

W okresie tym uruchomiony został nowy magazyn centralny, otwarto nowe salony, w tym flagowy Komputronik Megastore w Warszawie oraz drugi salon outlet.

Łączna sprzedaż we wszystkich kanałach detalicznych, tj. w salonach i w sklepie internetowym, a także inicjowana w Internecie, wzrosła o 13 proc. W przypadku spółek IT z Grupy również odnotowano wzrost przychodów o dynamice ponad 150proc. przy silnej presji na marże. W całym roku obrachunkowym 2015/2016, planowane przychody w spółkach Komputronik Biznes, Komputronik API i Movity mają osiągnąć poziom 220 mln zł.

Spółka wypracowała 20,4 mln zł EBITDA wobec 32 mln zł EBITDA rok wcześniej (spadek o 37,05proc.).

Udział kosztów sprzedaży oraz ogólnego zarządu w przychodzie ze sprzedaży kształtował się na poziomie 7,1proc., natomiast koszty działalności na poziomie skonsolidowanym wyniosły 117,2 mln zł, co w dynamice rocznej oznacza wzrost o 11,4 proc..

- Dużym przedsięwzięciem była zmiana lokalizacji magazynu centralnego oraz szereg inwestycji związanych z wdrożeniem i przeszkoleniem pracowników. Obecnie magazyn zapewnia nam już przygotowanie na większy obrót towarowy, co pozwoli na dalszy rozwój asortymentu. Dodatkowa przestrzeń magazynowa była warunkiem koniecznym do dalszej rozbudowy asortymentu RTV i AGD, a także tworzenia submarki Komputronik Home. Obecnie klienci sklepu internetowego mają już do dyspozycji kilkanaście tysięcy produktów z 9 nowych kategorii produktowych – komentuje Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Komputronik.

Poza inwestycją w nowy magazyn, do przyczyn wzrostu kosztów w ostatnich 3 kwartałach należy zaliczyć otwarcie centrum obsługi klientów, które z kolei pozwoli na zwiększenie penetracji rynku, a także rozbudowę zespołu pracowników odpowiedzialnych za nowe kategorie produktowe oraz inwestycje w obszarze spółek biznesowych, tłumaczy spółka.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA