PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Komputronik stawia na wzrost sprzedaży

  • Autor: PAP
  • 14 lut 2013 14:47

Komputronik chce zwiększać sprzedaż w tempie ok. 30-35 proc. rdr, aby zrównoważyć spadek marż związany ze zmianą polityki cenowej - powiedział na konferencji Wojciech Buczkowski, prezes Komputronika. Dodał, że dywidenda za rok obrotowy 2012/2013 nie przekroczy 20 proc. zysku.

REKLAMA

"Obniżka prognoz wynika głównie ze zmian w naszej polityce cenowej, której dokonaliśmy w październiku. Zróżnicowaliśmy ceny pomiędzy sprzedażą sklepową, a internetową w taki sposób, aby efektywniej konkurować na rynku e-commerce. Dzięki temu grudzień, pod względem sprzedażowym był rekordowy w historii Komputronika. Natomiast faktem jest, że odbyło się to kosztem marż" - powiedział Buczkowski.

"Widzimy jednak, że sprzedaż nam istotnie wzrosła również w styczniu i lutym, co jest dobrym prognostykiem na wynik bieżącego kwartału. Również marże są nieznacznie lepsze niż w grudniu. Zasadniczo chcemy podążać w tym kierunku i dynamicznie zwiększać sprzedaż. Przy obecnych poziomach marż, satysfakcjonować nas będzie wzrost sprzedaży na poziomie 30-35 proc. rdr. Taki jest nasz cel" - dodał.

W czwartek Komputronik poinformował o obniżeniu prognoz wyników na kończący się w marcu rok obrotowy 2012/2013. Zysk netto grupy ma spaść do 2,3 mln zł z 7,3 mln zł prognozowanych poprzednio, a EBITDA do 17,5 mln zł z 23,5 mln zł. Prognoza skonsolidowanych przychodów pozostała bez zmian, na poziomie 1,14 mld zł.

Po III kw. 2012/13 Komputronik na poziomie skonsolidowanym miał 864,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, 13,56 mln zł zysku EBITDA oraz 1,24 mln zł zysku netto.

"Nasza polityka dywidendowa, nawet pomimo obniżenia przez nas prognoz, pozostaje niezmienna. Naturalnie, jeszcze ostatecznej decyzji nie podjęliśmy, ale na pewno dywidenda nie przekroczy 20 proc. zysku" - powiedział Buczkowski.

Z zysku za rok obrotowy 2011/2012 Komputronik wypłacił na dywidendę 3,46 mln zł z zysku netto wynoszącego 19,24 mln zł.

Buczkowski poinformował, że na przełomie marca i kwietnia 2013 r. w Warszawie zostanie uruchomiony salon Komputronik Megastore.

"Wielkość tego sklepu to ok. 2000 m kw., jest to znaczna zmiana naszego podejścia do salonów. Liczę, że rocznie Komputronik Megastore będzie realizował sprzedaż na poziomie około 40 mln zł" - powiedział.

Prezes Komputronika powiedział, że w 2013 roku Komputronik chce kontynuować i rozwijać sprzedaż pod markami własnymi.

"Jesteśmy zadowoleni zarówno z zachowania marki Accura jak i California Access. W tym roku planujemy wprowadzenie nowych produktów pod tymi brandami" - powiedział.

Buczkowski dodał, że w ubiegłym roku kalendarzowym spółka sprzedała 5000 tabletów pod marką California Access.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.