PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Koncepcja power centrum wkracza na Śląsk

  • Autor: Propertynews.pl
  • 17 mar 2016 09:24

Koncepcja power centrum wkracza na Śląsk Gemini Park Tarnów

Duży zasięg oddziaływania, dobra dostępność oraz atrakcyjny mix najemców tworzony przez wolnostojące obiekty handlowe to tylko nieliczne elementy formuły power center.

REKLAMA

Lokalizacja centrum handlowego jest kluczowym czynnikiem wpływającym na powodzenie przedsięwzięcia. Należy o tym pamiętać już na etapie planowania usytuowania obiektu. Na jej jakość wpływa zarówno dostępność, czyli sieć ulic i dróg dojazdowych do obiektu, jak i otoczenie. Umiejscowienie obiektu handlowego w już funkcjonującej strefie handlowej tworzącej power center, wydaje się być idealnym rozwiązaniem dla deweloperów.

– Obiekty handlowe typu power center charakteryzują się możliwością dotarcia do większej liczby klientów niż centra regularne, do czego niezbędna jest wygodna i szybka infrastruktura drogowa,
a także oczywiście atrakcyjny tenant mix. Jeśli chodzi o tenant mix, to anchorami są z reguły najemcy
z zakresu big box czyli wolnostojący hipermarket spożywczy oraz inne hipermarkety specjalistyczne – mówi Beata Kokeli, Head of Retail, CBRE.

Zaletą formuły power center jest także duży zasięg oddziaływania obiektów oraz szeroka oferta skupiająca przedstawicieli różnych branż, m.in. modowej, spożywczej, DIY, wyposażenia wnętrz, RTV i AGD.

– Unikalność oferty to możliwość dokonywania zakupów nie tylko codziennych, ale także z zakresu potrzeb dotyczących specjalistycznych zakupów – takich jak meble, hobby, narzędzia do prac związanych z wyposażeniem wnętrz, czy innych. Możliwość pogodzenia tego rodzaju zakupów z segmentem fashion, sport – generuje dodatkowy bodziec dla klientów wybierających taki właśnie format – dodaje Beata Kokeli.

– Cechą charakterystyczną dla Power Center jest także catchment - w średnim zasięgu do 45 min. mieszka około 1,1 mln do 1,5 mln mieszkańców, a ich średnia siła nabywcza to 7 200 Euro na mieszkańca rocznie. Porównując te wyniki z danymi dla regularnych centrów handlowych, możemy powiedzieć, że catchment jest ponad 60 proc. wyższy niż dla ponad 300 centrów handlowych z naszej bazy, a siła nabywcza jest większa o ok. 10 proc. - mówi Beata Kokeli.

Duży potencjał dla tego modelu widzi Gemini Holding – krakowski deweloper i zarządca obiektów handlowych, który rozpoczął już budowę centrum handlowego Gemini Park Tychy w formule power center.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA