PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Koniec ery eventów... dla wszystkich

  • Autor: Propertynews.pl
  • 23 paź 2014 10:15

Koniec ery eventów... dla wszystkich

Działania eventowe w centrach handlowych muszą wyjść z obecnych - utartych schematów. Pokaz mody czy noc zakupów nie są już formułą atrakcyjną dla klientów - uważa Agnieszka Mielcarz, dyrektor Działu Retail Asset Management w polskim oddziale firmy Knight Frank.

REKLAMA

Co oznaczają dziś nowoczesne i skuteczne działania marketingowe w centrum handlowym?
Zmiana zachowań konsumenckich, w tym malejące znaczenie hipermarketów na rzecz sektora convenience, oznacza odpływ bardzo dużej grupy klientów centrów handlowych. Jednym z ważniejszych zadań właściciela i zarządcy nie jest dziś zatem zapewnienie najwyższej odwiedzalności centrum, bo ta rzadko przekłada się na wyniki najemców, ale utrzymanie odpowiedniego przepływu klientów z wyselekcjonowanej grupy docelowej.

Nowoczesne działania marketingowe powinny być oparte na rzetelnej i aktualnej analizie rynku, definiującej potencjał centrum w kontekście segmentu klientów, oraz na jak najefektywniejszym dotarciu do nich.

Zdobycie potencjału w postaci stabilnego zbioru realnych konsumentów powinno być celem nadrzędnym przy planowaniu działań prosprzedażowych, zwiększających obroty wszystkich najemców. Jednak realizacja tego zadania jest trudna, zważywszy, że na decyzję o zakupie bezpośredni wpływ mają czynniki pozostające poza kontrolą zarządcy, takie jak np.: świadomość, renoma marki, obsługa klienta, zatowarowanie sklepu itp. I choć nie należy nie doceniać tego typu działań, to powinny być one ukierunkowane na jasno określone grupy najemców.

Popularne jest założenie o konieczności realizacji przez centra handlowe wszystkich potrzeb swojego klienta, który jest coraz bardziej świadomy i przychodzi do nich w konkretnym celu: na zakupy. Jest to oczywiście ujęcie bardzo generalne, nieuwzględniające np. obiektów ulokowanych w sercach miast czy o znaczeniu ponadregionalnym.

Jakie więc działania promocyjne powinien podjąć zarządca/właściciel, chcąc zapewnić najlepsze wyniki dla swojego obiektu?
Właściciele marek, szczególnie przy obecnej sytuacji rynkowej, oczekują przede wszystkim działań promocyjnych, które bezpośrednio wpłyną na ich wyniki. Dlatego też w budżetach marketingowych uwzględnia się coraz większe kwoty przeznaczone na działania prosprzedażowe oraz zwiększające lojalność klienta. I słusznie. Konieczne jest jednak przedefiniowanie tego typu działań i ich odpowiednie ukierunkowanie na wyselekcjonowaną grupę konsumencką. Należy przy tym pamiętać, iż nie ma formuł uniwersalnych, które sprawdziłyby się w każdym miejscu i w każdych warunkach.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA