PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Konsultacje w sprawie ustawy o sklepach wielkopowierzchniowych w styczniu

  • Autor: PAP
  • 16 gru 2015 07:31

Konsultacje w sprawie ustawy o sklepach wielkopowierzchniowych w styczniu

Na 8 stycznia zaplanowane są konsultacje rządu z przedsiębiorcami w sprawie ustawy o podatku od sklepów wielkopowierzchniowych. W konsultacjach mają wziąć udział wicepremier i minister rozwoju Mateusz Morawiecki oraz minister finansów Paweł Szałamacha.

REKLAMA

Projekt ustawy o podatku od sklepów wielkopowierzchniowych to jeden z pomysłów PiS na zwiększenie dochodów budżetu.

Niedawno minister i szef Komitetu Stałego Henryk Kowalczyk zapowiadał przeprowadzenie w tej sprawie konsultacji. Mówił, że odbędą się one być może już w tym tygodniu, by do końca grudnia wypracować ostateczne stanowisko. Z informacji uzyskanych przez PAP w źródłach rządowych wynika jednak, że do konsultacji dojdzie 8 stycznia 2016 roku.

Mają w nich wziąć m.in. wicepremier i minister rozwoju Mateusz Morawiecki, minister finansów Paweł Szałamacha oraz przedstawiciele branży sklepów wielkopowierzchniowych.

Kowalczyk mówił kilka dni temu, że nie zapadła jeszcze decyzja dotycząca tego, czy projekt będzie poselski, czy rządowy. Podtrzymał, że rząd chce, aby zmiany te weszły w życie najpóźniej od drugiego kwartału 2016 r.

W grę wchodzi m.in. uzależnienie podatku od obrotów sklepu, a nie od powierzchni.

Jak mówił już wcześniej Kowalczyk, uwagi przedsiębiorców polegają na tym, by całkowicie odejść od kryterium powierzchni sklepu wielkopowierzchniowego i uzależnić podatek tylko od wysokości obrotów. Druga uwaga - jeśli zostaje powierzchnia, to powinna być wyższa - np. 400 m kw. W projekcie jest 250 m kw.

-Kolejna kwestia - to odejście od jednolitej stawki 2-proc. na rzecz stawki progresywnej. To pozostaje do uzgodnienia, by uzyskać cel fiskalny - podkreślał szef Komitetu Stałego.

Kilkanaście dni temu na Facebooku Szałamacha napisał: - Projekt z sierpnia, który zaprezentowaliśmy podczas kampanii wymaga poprawy, w szczególności kryterium powierzchni sprzedaży 250 mkw nie jest dobrą podstawą podlegania przepisom tej ustawy.

Z kolei Klub Jagielloński apelował w petycji do przedstawicieli rządu o to, by prace nad podatkiem od sklepów wielkopowierzchniowych prowadzone były w ramach ścieżki rządowej. - Przeprowadzenie projektu przez konsultacje publiczne i stworzenie profesjonalnej oceny skutków regulacji zabezpieczą nas przed +wylaniem dziecka z kąpielą+, jakim byłoby ustanowienie podatku w praktyce uderzającego w polskie, a nie zagraniczne sieci - napisano w petycji.

Z uzasadnienia projektu ustawy autorstwa PiS wynika, że w 2013 r. 175 sieci handlowych, które działały w sektorze sprzedaży detalicznej, wpłaciło łącznie podatki dochodowe w wysokości 440 mln zł. Kwota ta stanowi - według autorów propozycji - 0,47 proc. ich przychodów.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.