PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Konsumenci stają się optymistami

  • Autor: PAP
  • 22 lip 2016 15:15

Konsumenci stają się optymistami Fot. Fotolia

W lipcu optymizm Polaków wyraźnie wzrósł, Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) Ipsos osiągnął poziom 105,49 pkt - poinformował w piątek w komunikacie Ipsos. Wzrosły też pozostałe wskaźniki; klimatu gospodarczego, skłonności do zakupów, bieżący i oczekiwań.

REKLAMA

Zgodnie z danymi Ipsos WOK wzrósł o 3,82 pkt, wskaźnik klimatu gospodarczego wzrósł o 3 pkt do 101,93 pkt, a wskaźnik odzwierciedlający skłonność do zakupów o 4,37 pkt. osiągając 106,46 pkt.

"Ocena sytuacji bieżącej w porównaniu z poprzednimi miesiącami jak i ocena sytuacji w najbliższych miesiącach też poprawiła się jednoznacznie" - wskazano w komunikacie. Wskaźnik bieżący wzrósł o 3,84 pkt osiągając 97,22 pkt, a wskaźnik oczekiwań zyskał dodatkowe 2,87 pkt i znalazł się na poziomie 105,49.

"Program 500+ coraz wyraźniej nastawia optymistycznie jego beneficjentów, istotnie wzrosła skłonność do zakupów oraz ocena sytuacji bieżącej i przyszłej w perspektywie gospodarstw domowych Polaków" - napisano w komentarzu Ipsos.

Według analityków instytutu na uporządkowanie i poprawę nastrojów społecznych mógł mieć też wpływ udany przebieg i organizacja szczytu NATO w Warszawie połączona z wizytą wielu ważnych osobistości politycznych ze świata. Zauważono, że w tym czasie osłabła też polityczna kampania opozycji politycznej i KOD, tracąc na swej skuteczności w mobilizacji społeczeństwa przeciw poczynaniom obecnej władzy.

"Co ciekawe, referendalna decyzja Wielkiej Brytanii o wyjściu ze struktur Unii Europejskiej, czyli tzw. Brexit, nie wpłynął w jakiś zauważalny sposób na nastroje społeczne w Polsce, odnotowane w lipcu" - dodano.

Zgodnie z komunikatem Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 9 - 12 lipca 2016 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1000 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA