PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Konsument w trudnych okresach ma potrzebę świętowania

  • Autor: TVN CNBC
  • 18 lis 2013 08:44

Klienci są bardziej wyedukowani, podejmują coraz bardziej świadome decyzje i są coraz bardziej świadomi swoich możliwości finansowych - mówi w w rozmowie z TVN CNBC Dariusz Kalinowski, prezes Emperii i sieci Stokrotek Dariusz Kalinowski.

REKLAMA

- Moment, kiedy popularne były kredyty na święta, już minął. Klienci są coraz rozsądniejsi i mają coraz większy wybór na mocno konkurencyjnym rynku - mówi Dariusz Kalinowski w TVN CNBC.

Podkreśla też, że nawet w trudnej sytuacji ekonomicznej konsumenci nie lubią oszczędzać na podstawowych wyrobach, na artykułach spożywczych, w okresie świątecznym.

Zauważa, że co prawda większość społeczeństwa zgadza się, że w przyszłym roku będzie lepiej, ale myśli tak w skali makro. To nie przekłada się na postrzeganie swojej sytuacji ekonomicznej jako lepszej. - Konsumenci widzą skutki bezrobocia, to, że nie wzrastają płace i mniej są skłonni pożyczać pieniądze, a wręcz przeciwnie - raczej odkładają oszczędności na przyszłe, może trudniejsze czasy - mówi prezes Emperii.

Jego zdaniem, głównym pojedynkiem, jeżeli chodzi o formaty detaliczne, jaki rozegra się na rynku polskim będzie pojedynek między dyskontami a supermarketami. Zauważa, że z jednej strony dyskonty poprawiły swoją ofertę poprzez zwiększenie asortymentu, natomiast supermarkety stawiają na te elementy, które odróżniają go od sklepu dyskontowego, czyli świeże produkty, owoce, warzywa, tzw. ladę serwisową z mięsem i wędlinami.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA