PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Konsument XXI wieku - jaki jest, jak do niego trafić

  • dlahandlu.pl
  • 24 maj 2016 12:08

Konsument XXI wieku - jaki jest, jak do niego trafić Kazimierz Stańczak, Senior Advisor, Bain & Company Poland

Millenialsi to 9 mln osób w Polsce. – To dość szeroka grupa konsumentów – ludzie urodzeni w latach 1981-97 – i bardzo odbiegająca od starszego oraz młodszego pokolenia - podkreśla Kazimierz Stańczak, Senior Advisor, Bain & Company Poland.

REKLAMA

Stańczak wskazuje cztery uniwersalne cechy, które charakteryzują millenialsów. - Po pierwsze są to ludzie, którzy sami chcą decydować o swoim życiu. Ich podmiotowość wyraża się choćby w dużym odsetku osób przedsiębiorczych, prowadzących własną działalność gospodarczą. Po drugie, millenialsi to generacja relacyjna – znają „wszystkich” dzięki Facebookowi, siła recenzji jest dla nich ważniejsza niż cena. Po trzecie: to ludzie o dobrym sercu, chcą pomagać i chętnie angażują się w akcje charytatywne. Po czwarte wreszcie – to konsumenci którzy śpią z telefonem, ten gadżet jest ich centrum dowodzenia – wymienia.

Zdaniem Agnieszki Gosiewskiej, dyrektor ds. Klientów Kluczowych w firmie Nielsen, to świadomi i wyedukowani smartshopperzy.- Cenią wygodę i czerpią satysfakcję z wydawania pieniędzy. Nie są biernym odbiorcą komunikatów reklamowych, ale mocno angażują się w informowanie o produkcie – mówi ekspertka.

Pokolenie C

Michał Kramarz, Head of Startups, Export & Entrepreneurs Developmnet w Google scharakteryzował część millenialsów jako Pokolenie C, czyli pokolenie kontentu. – To ludzie, którzy tworzą kontent i go konsumują. Swoją przygodę z Internetem wielu z nich rozpoczyna od kanału mobile. W USA jest to około 50 proc. użytkowników. Dzieje się tak dlatego, że dostęp do Internetu jest po prostu wszędzie.  

W jaki sposób kierować do millenialsów przekaz reklamowy, aby był skuteczny? Jakub Bierzyński, założyciel, CEO, OMD Sp. z o.o. wyjaśnił, jak technologia zmienia strategie marketingowe firm. - Zaczęliśmy eksperymentować z programmatic advertisment (personalizacja reklam). Dotąd dominującym podejściem było „one size for all”, czyli docieranie z kampanią do wszystkich, włącznie z niezainteresowanymi. Nowe technologie szybko się rozpowszechniają i mają inna logikę – treści są nadawane z innego serwera niż content. Gdy internauta wchodzi na treść to „z tyłu”, w mikrosekundach, odbywa się aukcja o każdego użytkownika. Dla wybranych reklamodawców  konkretny użytkownik będzie więcej wart, dla innych - niekoniecznie. My składamy kampanie z każdej pojedynczej odsłony. Zdarza się, że jedna kampania ma nawet 600 wariantów, dopasowanych do użytkowników. Ale są i technologie, których kreacja tworzy się w czasie rzeczywistym, personalizacja dochodzi do niesamowitych granic – mówił panelista.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA