PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

KPMG: Na luksusowe perfumy i kosmetyki wydajemy już 300 mln zł rocznie

  • Autor: PAP/Metro
  • 13 gru 2013 09:54

2 tys. zł za parę butów, 3 tys. zł za torebkę, perfumy nie tańsze niż 1 tys. zł czy zegarek za 13 tys. zł - to synonim luksusu według bogatych Polaków przedstawiony w raporcie firmy doradczej KPMG "Rynek dóbr luksusowych w Polsce", który przytacza "Metro".

REKLAMA

Np. za najtańszy model nowego auta Maserati trzeba zapłacić ok. 330 tys. zł (model Ghibili), za Ferrari - niecałe 900 tys. zł (najtańszy model California). Chętnych na takie auta przybywa. W ciągu trzech kwartałów tego roku zarejestrowano w Polsce m.in. po kilkanaście nowych Maserati, Bentleyów, Ferrari oraz 328 Porsche - czytamy w raporcie. KPMG szacuje, że na auta z najwyższej półki wydamy w tym roku aż 4,5 mld zł, a za trzy lata już 5,2 mld zł.

Według raportu, na luksusowe perfumy i kosmetyki wydajemy dziś już 300 mln zł rocznie, za trzy lata kwota ma być wyższa o 50 mln zł. O 18 mln zł (z obecnych 66 mln zł) ma wzrosnąć sprzedaż luksusowych cygar.

Zdaniem cytowanego przez gazetę Tomasza Wiśniewskiego, partnera KPMG w Polsce, produkt luksusowy musi mieć metkę, uznaną na danym rynku za luksusową, albo cechy (np. unikalność, wysoka cena), które nadają mu luksusowy charakter. Ważna jest też cena.

A bogatych w Polsce przybywa. O ile dziś 45 tys. Polaków ma przynajmniej milion dolarów na koncie (w Niemczech jest ich 1,7 mln, we Francji 2,2 mln), to - jak wynika z prognoz Credit Suisse - w ciągu najbliższych pięciu lat przybędzie ich w Polsce 40 tys. - czytamy w gazecie.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA