PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Kraje bałtyckie głodne zagranicznych marek

  • Autor: propertynews.pl
  • 30 sie 2017 12:13

Kraje bałtyckie głodne zagranicznych marek Deniss Kairans, partner i dyrektor zarządzający w Colliers International na Łotwie

– W ciągu dwóch ostatnich lat na Litwie, Łotwie i w Estonii zadebiutowało wiele zagranicznych marek, także z Polski. Wciąż jest jednak miejsce na nowych graczy – szacują eksperci Colliers International z krajów bałtyckich.

REKLAMA

Obecnie najwięcej powierzchni handlowej spośród stolic państwa bałtyckich oferuje Ryga – 639 tys. mkw. Jednocześnie to tu wskaźnik nasycania powierzchnią handlową jest najniższy – w 2016 roku wynosił 1000 mkw./1000 mieszkańców, podczas gdy w Tallinie było to 1350 mkw./1000 mieszkańców, w Wilnie 1180 mkw./1000 mieszkańców. Duże szanse na przejęcie palmy pierwszeństwa pod względem podaży ma Tallin, gdzie właśnie realizowanych i planowanych jest kilka projektów handlowych. Nowa powierzchnia ma szansę na szybką absorbcję, bowiem w Tallinie i Wilnie najbardziej brakuje wolnej przestrzeni (wskaźnik pustostanów wynosi około 1 proc.). Więcej wolnej powierzchni można znaleźć w Rydze, gdzie wskaźnik pustostanów zwiększył się z 2,5 proc. w I kw. 2017 r. do 7,1 proc. w II kw. 2017 r.

— To wynik zamknięcia trzech hipermarketów Prisma i wycofania się tej sieci z łotewskiego rynku. Wolne powierzchnie opuszczone przez sieć Prisma są jednak szybko przejmowane przez inne podmioty — mówi Deniss Kairans, partner i dyrektor zarządzający w Colliers International na Łotwie.

Markowe debiuty

Niewielki wybór wolnej powierzchni nie zniechęca zagranicznych marek to ekspansji na rynkach bałtyckich. W latach 2015–2016 pojawiło się tu wielu nowych graczy, którzy objęli powierzchnie w wiodących centrach handlowych i na najlepszych ulicach handlowych. Michael Kors, La Perla, Imaginarium, Kazar, Calzedonia, Intimissimi, Sportsdirect, Sketchers, COS, Maje, Sandro, NYX i Zara Home to tylko kilka przykładów. Niemiecka sieć sklepów spożywczych Lidl weszła na rynek krajów bałtyckich, otwierając kilka sklepów na Litwie, i rozważa dalszą ekspansję.

Także polskie marki z branży odzieży sportowej i obuwia posiadają silną reprezentację w krajach bałtyckich. Marka Sizeer posiada 4 sklepy na Litwie i nowy sklep w centrum handlowym Riga Domina, marka 4F w 2016 roku otworzyła 3 sklepy na Łotwie, a niedawno kolejny w Wilnie. W ekspansji obie marki na rynki bałtyckie wspierał Colliers International w Polsce we współpracy z bałtyckimi biurami Colliers. Z kolei marka CCC jest obecna we wszystkich 3 krajach bałtyckich, podobnie jak Inglot i wszystkie brandy firmy LPP.

Nowym graczem w roku 2017 będzie południowoafrykańska sieć dyskontów Pepco, która prowadzi już działalność w całej Polsce, a w ciągu najbliższych 3 lat zamierza otworzyć 50 sklepów na Litwie, by następnie wkroczyć także do pozostałych krajów bałtyckich.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA