PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Kraków powinien wpuścić handel do zabytków

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 25 lis 2018 13:00

Kraków powinien wpuścić handel do zabytków Property Forum Kraków, sesja „Centra handlowe. Wyzwanie: zarządzanie!”

Czasy molochów galeryjnych minęły. Kraków powinien doczekać się centrów handlowych w zabytkowych budynkach. Przyszłością miasta są zagospodarowane kwartały ulic z klubami, restauracjami i handlem, bo turyści z Europy Zachodniej przyjeżdżają głównie dla dobrej zabawy. Markę handlową miasta mogą też stworzyć obiekty z unikatowymi krakowskimi markami. Do takich wniosków doszli paneliści sesji Property Forum Kraków „Centra handlowe. Wyzwanie: zarządzanie!”.

REKLAMA

Rynek handlowy w Polsce mocno się zmienił w ostatnich latach.

- Wymagania konsumentów są wyzwaniem dla centrów handlowych głównie w kwestii zarządzania. Dziś nie wystarczy już tylko odpowiednia oferta handlowa. Klienci oczekują dodatkowych atrakcji – podkreśla Przemysław Wasiluk, Associate Director, Key Account Manager, Asset Services, CBRE.

Czy na tak dojrzałym rynku, w mieście takim jak Kraków jest jeszcze miejsce na nowe obiekty handlowe?

- Ze statystyk wynika, że większość rynków, w tym m.in. krakowski, poznański, warszawski czy lubelski charakteryzuje się wysokim nasyceniem obiektami handlowymi, znacznie powyżej wskaźników w Europie Zachodniej. Poza tym ważna jest siła nabywcza, z którą w Warszawie może nie ma problemu, ale w mniejszych miastach już nie jest tak kolorowo – zaznacza Jakub Jarczewski, dyrektor Działu PR i Rozwoju Biznesu Metro Properties.

Dodaje, że wzorem krajów zachodnich, ciekawe projekty typu mixed-use i galeria społecznościowa mają szansę powodzenia na polskim rynku, ale i tak przyciągnięcie do nich klientów nie będzie łatwe.

- Przyszłością Krakowa na mapie handlowej są zagospodarowane kwartały ulic z klubami, restauracjami i handlem – coś w rodzaju miksu high street z galeriami piątej generacji, które powstają w Europie Zachodniej. Czasy molochów galeryjnych minęły, a turyści z Europy Zachodniej przyjeżdżają do Krakowa głównie dla dobrej zabawy – podkreśla Jakub Jarczewski

Turystyka zakupowa pod Wawelem 

Z kolei Jarosław Szymczak, dyrektor Galerii Krakowskiej, ECE Projektmanagement Polska uważa, że Kraków porównany do Wrocławia, Poznania czy Trójmiasta jest dużo mniej nasycony, stąd duże zainteresowanie deweloperów otwieraniem nowych centrów handlowych.

- Świadczą o tym choćby dwa projekty outletowe w Krakowie, oddalone od siebie zaledwie 1,5 –kilometrowym dystansem. Jest też pomysł na rozbudowę Serenady, która ma być bardzo dużą aglomeracją handlową. Zatem potencjał istnieje, choć siła nabywcza nie jest tak duża jak w Warszawie, ale miasto się rozwija. Dodatkowo rośnie zasobność portfeli społeczeństwa, co widać po niskiej stopie bezrobocia – w Krakowie spadło poniżej 3 proc. Dlatego sądzę, że miejsce na kolejne galerie handlowe w Krakowie jest, pozostaje kwestia pomysłu – tłumaczy Jarosław Szymczak.

Dyrektor podkreśla, że dużym atutem miasta jest turystyka – rocznie miasto odwiedza 13 mln turystów. Połowa klientów Galerii Krakowskiej pochodzi spoza Krakowa, z tego 50 proc. stanowią turyści.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.