PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Królowie życia, sceptycy, marzyciele, czyli jak kupują Polacy

  • Autor: propertynews.pl
  • 07 lis 2017 17:49

Królowie życia, sceptycy, marzyciele, czyli jak kupują Polacy zakupy, Pixabay

Sceptycy, Marzyciele, Królowie Życia to niektóre z postaw wobec pieniędzy, przekładające się na to, w jaki sposób dysponujemy swoimi środkami na koncie, jak podchodzimy do płatności bezgotówkowych. Z badania pt. „Postawy Polaków wobec form płatności”, przeprowadzonego na zlecenie eService wynika, że postawy Polaków dzielą się na sześć bardzo złożonych segmentów, określających postawy zarówno wobec form płatności, jak i czynności związanych z zarządzaniem domowym budżetem.

REKLAMA

Główną ideą badania, które we wrześniu tego roku zostało przeprowadzone przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinie, było zbadanie świadomości Polaków względem obrotu bezgotówkowego oraz innych form płatności – mówi Joanna Seklecka, prezes Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService. W wyniku analizy okazało się, że ponad połowa Polaków preferuje płatności bezgotówkowe. W transakcjach elektronicznych respondenci cenią sobie przede wszystkim innowacyjność, nowoczesność, wygodę i oszczędność czasu – dodaje Seklecka.

W badaniu pojawiły się ciekawe pod względem społecznym informacje, dotyczące podejścia Polaków do różnych form płatności. Wyłoniono aż 6 segmentów, na które podzielili się respondenci. Są to (w kolejności od najmniej do najbardziej bezgotówkowych): Królowie Życia, Sceptycy, Marzyciele, Gospodarni, Optymalni oraz Zamożni.

Punktem wyjścia do wydzielenia tych sześciu typów był hierarchiczny model postaw wobec pieniędzy, opracowany przez psycholog ekonomiczną dr hab. Grażynę Wąsowicz-Kiryło – mówi Dorota Zaborska, Project Manager instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. – Okazało się, że nasze postawy wobec pieniędzy są związane z tym, jakie preferujemy formy płatności i jak je postrzegamy – dodaje Zaborska

Królowie Życia

Królowie Życia wydają gotówkę szybko i bez kontroli, często bez zastanowienia kupując to, co chcą. To częściej osoby z najmniejszych miast, pracujące dorywczo. Mają negatywny stosunek do usług bankowych, stąd też w najmniejszym stopniu wiedzą, ile mają pieniędzy na koncie. Zajmowanie się pieniędzmi, liczenie ich oraz rozmawianie o nich sprawia im jednak przyjemność. Z drugiej strony, mają oni największe trudności z oszczędzaniem.

Królowie Życia to grupa, która w największym stopniu preferuje gotówkę, a także, w stosunku do innych segmentów, częściej deklaruje brak karty płatniczej.

Sceptycy

Ta grupa nie lubi inwestować, ani zajmować się pieniędzmi. Nie ufa instytucjom finansowym twierdząc, że pieniądze lepiej trzymać w domu. Wśród Sceptyków częściej spotkamy osoby w wieku 45 – 55 lat i pracujące dorywczo lub bezrobotne, co wpływa na ich niższe dochody i skromny standard życia. W związku z tym, mają one najbardziej negatywny stosunek do usług bankowych, nie lubią mieć do czynienia z pieniędzmi i nie lubią o nich rozmawiać. Taki sam odsetek osób z tego segmentu preferuje płatności gotówką i bezgotówkowe.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.