PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Kryzys wykorzystaliśmy na rozwój - rozmowa z Mikołajem Pietrzakiem, dyrektorem sieci L'Occitane

  • Autor: Propertynews.pl
  • 30 mar 2012 13:08

Kryzys wykorzystaliśmy na rozwój - rozmowa z Mikołajem Pietrzakiem, dyrektorem sieci L'Occitane

Sieć kosmetyczna L'Occitane zapowiada intensywny rozwój w Polsce. - Jest tu miejsce dla 30, a w dłuższej perspektywie nawet 40 sklepów L'Occitane. Kolejny etap to sklepy w miastach trochę mniejszych, liczących między 250 a 400 tys. mieszkańców - zapowiada Mikołaj Pietrzak, dyrektor sieci.

REKLAMA

L'Occitane en Provence to marka, która rozwijała się dotąd w Polsce głównie w centrach handlowych. Gdzie szukać sklepów pod tym szyldem?
Jesteśmy obecni w ośmiu największych aglomeracjach Polski. W centrach handlowych są to lokale narożne, mieszczące się na parterze, o powierzchni od 50 do 100 mkw. Szeroka i widoczna fasada jest dla nas bardzo istotna, gdyż pozwala odpowiednio zaprezentować nasz koncept i produkty. Jedynym sklepem naszej marki w Polsce, który znajduje się piętrze, jest ten zlokalizowany w Galerii Mokotów. Został on otwarty jako pierwszy lokal naszej sieci w Polsce, w 2000 roku. Cechuje go narożne usytuowanie i fasada o długości aż 15 m. Ponadto bardzo odpowiada nam otoczenie marek, głównie odzieżowych, które podobnie jak naszą, można zaliczyć do selektywnych. Zapewniają one odpowiednią klientelę.

Jak rozumiem, marka l'Occitane oferuje właśnie kosmetyki selektywne. Czy firma ma bezpośrednią konkurencję?
Biorąc pod uwagę nasze pozycjonowanie i produkty, nie mamy bezpośredniego konkurenta w Polsce. Nie ma drugiej marki, która by miała naturalne selektywne kosmetyki i podobny koncept retailowy.

Jeśli nie konkurencji, to jednak czegoś firma musi się obawiać...
To prawda, że według badań Nielsena rynek kosmetyczny notuje mniejszą dynamikę niż w poprzednich latach, ale perspektywy rozwoju są bardzo dobre. W Polsce nadal wydaje się statystycznie dużo mniej na kosmetyki niż w innych krajach. Czesi wydają na nie o 20-30 proc. więcej niż Polacy, z kolei mieszkańcy Europy Zachodniej przeznaczają na ten cel aż dwa, trzy razy więcej. Potencjał jest dzisiaj w Polsce bardzo duży, ponieważ wraz ze wzrostem siły nabywczej społeczeństwa udział wydatków na kosmetyki będzie rósł.

Dodatkowo wystarczy wspomnieć, że społeczeństwo się starzeje i kosmetyki siłą rzeczy będą potrzebne. Zwłaszcza, jeśli będziemy zmuszeni pracować dłużej, konieczne będzie utrzymywanie ciała i twarzy w dobrej formie.

Na całym świecie obserwujemy modę na produkty naturalne - obecnie wzrost jest na poziomie 10 procent rocznie i będzie się utrzymywał. Ten rynek wyraźnie rośnie - widzimy to po niesamowitym rozwoju naszych sklepów nie tylko w Polsce, ale też w innych krajach, w których jesteśmy obecni. Przez ostatnich kilka lat notujemy dwucyfrowe wzrosty sprzedaży liczonej jako „total" firmy i na sklepach porównywalnych.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA