PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Kto się boi Amazona? Jak rosną giganci e-commerce w Polsce

  • Autor: PropertyNews
  • 22 lis 2017 13:15

Kto się boi Amazona? Jak rosną giganci e-commerce w Polsce Jeff Bezos, fot.aradaphotography/shutterstock

Inna pozycja niż numer jeden go raczej nie interesuje. Tymczasem nad Wisłą rozkwita w cieniu polskich e-commerce. W Polsce Amazon ma niewiele ponad 1,5 mln użytkowników - to dziesięć razy mniej niż Allegro i kilka razy mniej niż Ceneo, Domodi, Empik, Zalando czy Skąpiec. - Nie jest łatwo wejść na podium polskich e-commerce – mógłby powiedzieć właściciel eBaya. Eksperci przekonują jednak, że firma Jeffa Bezosa nie popełni jego błędów.

REKLAMA

Faktem jest, że główny gracz internetowy w Polsce już raz zablokował wejście międzynarodowego konkurenta, czyli eBaya do Polski. Platforma nie mogła przebić się ze swoją ofertą z powodu niewystarczającej liczby dostawców, jak i konsumentów, którym po prostu nie opłacało się przechodzić na konkurencyjne platformy market place, ponieważ nie znalazły tam wystarczająco atrakcyjnych warunków. 

Według danych Gemiusa Allegro.pl posiada w naszym kraju ponad 16 mln użytkowników – to kilkanaście razy więcej niż Amazon. Mało tego - internetowy gigant jest daleko poza listą pierwszych dziesięciu e-commerce w Polsce. Pod względem liczby użytkowników jest niżej niż Euro.com.pl, Zalando.pl czy chiński sprzedawca internetowy AliExpres.

- Proporcje te mogą się szybko zmienić – uważa ekspert w dziedzinie strategii e-biznesu, Akademii Leona Koźmińskiego Szymon Wierciński. - Wejście Amazona na nasz rynek stało się już faktem. Nie można jeszcze mówić o jego liczącej się pozycji na naszym rynku, ale wszystko wskazuje na to, że jest to kwestia czasu i zainwestowanego kapitału.

- Wszystko zależy od tego, jaką strategię przyjmie Amazon i jak szybko będzie chciał zdobyć jak największą część rynku. Firma Bezosa dysponuje wystarczającymi środkami, by podjąć skuteczną walkę z każdym podmiotem na naszym rynku, ale nikt w Amazon nie zacznie wydawać pieniędzy, jeśli zwrot z inwestycji nie będzie wystarczająco satysfakcjonujący.  W polskiej przestrzeni jest miejsce dla każdego, kto jest w stanie zaoferować klientom produkty w atrakcyjnych cenach oraz szybką i tanią lub darmową dostawę. Amazon jest w stanie spełnić takie warunki, a ze względu na skalę może konkurować z każdym podmiotem na polskim rynku. Jest też w stanie taką walkę wygrać, pod warunkiem, że nie popełni błędów, takich jak na przykład eBay. Jednak to raczej nie jest w stylu firmy Jeffa Bezosa - przekonuje Marek Molicki, ekspert Gemiusa.

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.