PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Kto wygra niedzielną batalię?

  • dlahandlu.pl
  • 19 sty 2018 10:51

Kto wygra niedzielną batalię? Fot. shutterstock

Zakaz handlu w niedziele dla wielu firm może okazać się korzystny. Dużo zależy od lokalizacji, asortymentu i powierzchni placówki. Sylwia Olechno, dyrektor generalna Grupy Chorten uważa, że zmiana prawna jest ciosem przede wszystkim dla naszej zachodniej konkurencji.

REKLAMA

Sylwia Olechno, w rozmowie z serwisem dlahandlu.pl przypomina, że Grupa Chorten od początku była za wprowadzeniem  zakazu handlu w niedziele, głównie ze względu na aspekt społeczny.

- Uważamy, iż powinien to być jeden dzień w tygodniu, w którym odpocząć może także personel sklepów. Z perspektywy biznesowej zmiana ta jest ciosem przede wszystkim dla naszej zachodniej konkurencji, bo to w dyskontach i hipermarketach, a nie w polskich małych i średnich sklepach spożywczych, w niedziele można zobaczyć duże ilości klientów. W Grupie Chorten jest wielu właścicieli sklepów, którzy pozytywnie przyjęli nowe rozwiązania – mówi drektor generalna Grupy Chorten.

Przeczytaj także:

Zakaz handlu w niedziele? Albo wszyscy albo nikt!

Zarząd firmy pozytywnie ocenia senackie poprawki, w których doprecyzowano kwestie sprzedaży w takich punktach jak piekarnie, zapisując, że przeważająca działalność w otwartych tego dnia miejscach ma polegać na handlu wyrobami piekarniczymi. W innym przypadku byłaby to luka prawna, z której niewątpliwie chciałyby skorzystać sieci handlowe z punktami piekarniczymi.

- Nie podoba nam się natomiast kwestia stopniowego wprowadzania zakazu handlu zaczynając od dwóch niedziel w miesiącu. Uważam, że to niepotrzebne, klienci nie będą mieli pewności, która niedziela jest pracująca, a która handlowa – ocenia Sylwia Olechno.

Z kolei przyjęte przez Senat poprawki, by spod zakazu nie zostały wyłączone placówki działające na zasadzie franczyzy, nie dotyczą sklepów partnerskich Grupy Chorten. Od marca właściciel będzie mógł otworzyć sklep w niedziele tylko wtedy, gdy sprzedaż będzie prowadził we własnym imieniu i na własny rachunek, a tak właśni działają sklepy Chorten, ponieważ firma nie jest siecią franczyzową, a partnerską grupą zakupową. Jeśli więc któryś z współpracujących z nami detalistów będzie chciał jako właściciel stanąć za ladą, nie będzie ku temu przeszkód.

Grupa Chorten nie obawia się spadku obrotów z powodu zmniejszenia liczby dni handlowych. Jednocześnie nie wyklucza, że dla niektórych sklepów zmiana może okazać się korzystna.

- W naszej grupie są zarówno sklepy małe, jak i o powierzchni kilkuset metrów kwadratowych, trudno więc nam kalkulować jakie konsekwencje zmiany przyniosą dla całej Grupy Chorten, to byłoby jak wróżenie z fusów. Wszystko zależy od lokalizacji, wielkości sklepu, asortymentu, jakim punkt handluje i grupy klientów, która korzysta z jego oferty. W przypadku wielu placówek przekalkulowanie kosztów zatrudnienia w niedzielę względem uzyskiwanych obrotów i tego, że konsumenci zrobią po prostu większe zakupy w sobotę, może okazać się korzystne. Jako Grupa Chorten działająca na rzecz ponad 1200 sklepów nie obawiamy się spadku obrotów – mówi dyrektor generalna Grupy Chorten.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Teresa Korpal 2018-01-22 19:58:39
    Pani sama sama sobie zaprzecza, raz cieszy się, że ludzie „odpoczną”w niedziele, a potem cieszy się, bo jej grupie obroty nie spadna, bo wlasciciele sami będą mogli pracować w niedziele. Hipokryzja!!! Właściciel będzie pracował cały tydzień i jeszcze w niedziele, bo „na własny rachunek”!! W galeriach handlowych też są sklepy polskich przedsiębiorców!!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.