PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Lepsza koniunktura sprzyja delikatesom Alma - raport DM Millennium

  • dlahandlu.pl
  • 30 sty 2014 17:08

Pozytywne efekty ekspansji sieci Alma, która w 2013 roku koncentrowała się na otwarciach w najlepszych lokalizacjach, powinny być widoczne już w IV kwartale 2013 r., a w pełni w całym 2014 r. Rynek delikates‚ów powinien też skorzystać na spodziewanym ożywieniu gospodarczym - uważają analitycy DM Millennium.

REKLAMA

Sieć delikates‚ów Alma jest stosunkowo niewielka, a kilka sklep‚ów w mniejszych miastach jest wciąż nierentownych i dlatego tegoroczne otwarcia w Warszawie mogą mieć wyraźny wpływ na wyniki spó‚łki. W 2013 r. roku w aglomeracji warszawskiej Alma uruchomiła łącznie 4 obiekty, z czego 2 to lokalizacje dotychczas zajmowane przez Bomi (Klif, Europlex). Pozostałe otwarcia to lokalizacje w Olsztynie, 2 w Gdyni (w tym jedna po Bomi). Oznacza to, że po trzech kwartałach sieć delikates‚w zwiększyła się o 7 lokalizacji (+19proc.), z kt‚órych większość powinna zaliczać się do najbardziej rentownych w całej sieci, co dotyczy zwłaszcza obiekt‚w warszawskich. Mogą mieć one dodatni wpływ na wyniki grupy już w pierwszym roku działalności. W 2014 r. tempo ekspansji powinno być wolniejsze, możliwe jest 3-5 otwarć, z czego większość znó‚w ma przypadać na Warszawę.

Jak podają analitycy DM Millennium, ze względu na dużą liczbę podmiotów wchodzących w skład grupy kapitałowej, jednostkowe wyniki Almy najlepiej odzwierciedlają rezultaty samych delikates‚w. Od czterech kwartał‚w jednostkowy EBIT poprawia się w ujęciu r/r, a w kluczowym IV kwartale r‚ównież spodziewamy się znacznej poprawy rezultat‚ów. W kolejnych latach udział delikates‚w w wynikach Almy powinien być coraz większy, zwłaszcza, że gł‚ówny akcjonariusz w wielu wypowiedziach informował o możliwości sprzedaży wszystkich akcji zależnej Krakchemii (teraz 4.6 mln akcji, czyli 51.5 proc. og‚lnej liczby).

W celu poprawy marży brutto delikates‚ów zarząd od 2012 r. intensywnie rozwija markę własną Food & Joy. Pod koniec 2012 r. jej udział w przychodach wynosił 2 proc. przy 150 produktach, natomiast docelowym poziomem jest 5 proc. i 300 kategorii wyrob‚ów. Sukces Krakowskiego Kredensu sprawił, że spó‚łka rozważa utworzenie nowej sieci sklepó‚w convenience w oparciu o markę Food & Joy, od roku trwają testy jednego takiego sklepu w Warszawie. W przypadku podjęcia decyzji o rozwoju nowej sieci, za kilka lat mogłaby ona osiągnąć skalę Krakowskiego Kredensu (w 2012 r. jej przychody przekroczyły 70 mln zł).

- Naszym zdaniem Alma jest jedną ze spó‚łek, kt‚óre z uwagi na swó‚j profil działalności mogą najbardziej skorzystać na spodziewanym ożywieniu gospodarczym. Poprawa koniunktury może ró‚wnież pom‚óc zależnej Krakchemii. Z wymienionych powod‚w utrzymujemy dla akcji spó‚łki rekomendację akumuluj z ceną docelową 39.8 zł na akcję (wycena 1 akcji metodą DCF wynosi 35.3 zł, a metodą por‚ównawczą 44.4 zł) - piszą analitycy.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.