PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Letnia gorączka zakupów trwa. Jak korzystamy z wyprzedaży?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 13 lip 2018 16:55

Letnia gorączka zakupów trwa. Jak korzystamy z wyprzedaży? Fot. Shutterstock

Jak wynika z ankiet przeprowadzonych z początkiem lipca w Galerii Bronowice, aż 73 proc. respondentów korzysta z wyprzedaży, a 67 proc. spędza na nich 2 godziny i więcej.

REKLAMA

W ekonomii istnieje teoria homo oeconomicus, czyli człowieka kierującego się racjonalnym myśleniem i decydowaniem. Czy wyprzedaże powodują, że jesteśmy bardziej skłonni do podejmowania spontanicznych decyzji i dajemy się ponieść maksymie „raz się żyje”? Choć dla wielu osób rezultaty ankiety mogą być zaskoczeniem, potwierdzają one twierdzenie ekonomistów - tylko 30 proc. zapytanych wybiera się na zakupy bez zaplanowanego budżetu, reszta kwotę wydatków ma z góry określoną. 74 proc. osób, które korzystają z wyprzedaży, jest w wieku do 40 lat.

W centrach handlowych możemy znaleźć wszystko, co przyda się nam np. na wakacyjny wyjazd, ale i poza nim. Oferta jest tak bogata, że każdy znajdzie coś dla siebie - klienci, ankietowani w Galerii Bronowice przyznają, że na wyprzedażach kupują to, co im się podoba, a niekoniecznie to, co aktualnie jest modne. Na pytanie „Czy podczas letnich wyprzedaży poluje Pani/Pan na najgorętsze sezonowe trendy?” aż 81 proc. odpowiedziało, że „Nie. Jest mi obojętne, co jest na topie”.

Bardzo często, w okresie wyprzedaży, centra handlowe organizują wydarzenia towarzyszące, w czasie których na odwiedzających czekają dodatkowe rabaty i konkursy. Potencjał 73 proc. osób korzystających z tych specjalnych ofert wart jest wzięcia pod uwagę! Mieszkańcy Krakowa już w najbliższy weekend, 13 - 14 lipca, będą mogli skorzystać z Weekendu Letnich Wyprzedaży w Galerii Bronowice, gdzie dodatkowe promocje i upusty sięgną 70 proc. Co w tym czasie najprawdopodobniej znajdzie się w koszykach?

Jak wynika z ankiet, przeprowadzonych w Galerii Bronowice, podczas letnich wyprzedaży najczęściej decydujemy się na odświeżenie garderoby: najchętniej kupujemy nowe ubrania (37 proc.), obuwie (28 proc.), biżuterię i dodatki (23 proc.). Badania pokazują także, że lato i wakacje to idealny okres, by nadrobić zaległości książkowe (książki na wyprzedażach kupuje 22% respondentów), a także nabyć drobiazgi do domu, co robi 20 proc. ankietowanych.

Gorączka letnich wyprzedaży wydaje się więc być pod kontrolą, lubimy robić zakupy w tym czasie, ale nie zostawiamy głowy w domu - na pytanie „Czy ma Pan/Pani z góry ustalony budżet na wyprzedaże?” 78 proc. odpowiedziało twierdząco, ale… Gdy już wgłębimy się w te wydatki - 57 proc. przyznaje, że przekracza założenia, a 56 proc., mając nawet ściśle określony budżet, zakupy robi spontaniczne.

- Dla każdego centrum handlowego czas wyprzedaży to ogromne wyzwanie. Sztuką jest przygotować ofertę wyróżniającą daną galerię na tle innych i przyciągnąć klientów właśnie do siebie. Warto pomyśleć o dodatkowych zachętach, takich jak bonusy w programach lojalnościowych czy specjalne akcje połączone z quizami i niespodziankami, przygotowane we współpracy z najemcami. Mam nadzieję, że organizowany przez nas Weekend Letnich Wyprzedaży z jego wszystkimi atrakcjami będzie impulsem do odwiedzenia Galerii Bronowice - mówi Aleksandra Rzońca, dyrektor Galerii Bronowice.

Ankiety przeprowadzono w Galerii Bronowice w Krakowie w dniach 2 - 8 lipca 2018. N= 381

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.